Hästtjejjj

Trådstartare
Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla just muskler.. när vi fick hem henne fick vi ett färdigt fort schema som innehåller: 10-12kg + 5dl vetekli, bas pellets (i detta fallet granngårdens original pellets) 5dl och 1 dl mineraler.

Hon får nu 11,5kg hö (har ej analys men ska vara ett hö med relativt bra värden..) och resterande exakt som det stod i den foder staten ovan.. dock ökat 1,5dl ”kraft pellets”

Tycker bara hon tappar i hull oavsett om vi ökat i höet .. funderar på att byta till granngårdens Elit pellets foder istället..? Bör man då behålla veteklit?

Hon rids även ej hårt alls, kanske 1-2 riktiga dressyr pass per vecka annars bara uteritter ..

I denna bilden ser det mer okej ut men tycker att den kan se värre ut i vissa andra positioner och man kan se revbenen framträda mer ..

Bifogade filer

• IMG_7671.webp
    IMG_7671.webp
    163,1 KB · Visningar: 47

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har läst spaltmeter här på forumet och sett att det finns mycket kunniga människor och bra tips! Känner mig ändå vilsen i denna...
Svar
9
· Visningar
2 715
Senast: axel
·
T
Foder & Strö Jag har ett varmblodstp på 14 år som jag inte får upp i vikt längre. hon har hållt sig skapligt i hull under vintern men nu på...
Svar
15
· Visningar
1 300
Senast: Tuvisen
·
T
Foder & Strö :laugh::laugh:Det är såhär att min D-ponny på 8år har svårt för att lägga på sig. Alltså är han svårfödd. Han får just nu fri tillgång...
Svar
10
· Visningar
1 011
Senast: catya
·
N
Foder & Strö Har en häst av fullblodstyp på foder 13år som är svår att hålla hull på. Han är inte mager men är smal och nu kommer ju kylan då jag... 2
Svar
23
· Visningar
5 937
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka