Månskensryttare...

Sv: Månskensryttare...

jag är så feg så jag vågar inte rida efter mörkrets ingång, jag ser monster överallt typ. hästen är kolugn och jag är ett nervvrak.

Haha, o vissa hästar ser spöken överallt men jag säger till dig som jag säger till hästarna UT o träna det är inte farligt;) bara lite annat ljus:)

Haha, o vissa hästar ser spöken överallt men jag säger till dig som jag säger till hästarna UT o träna det är inte farligt;) bara lite annat ljus:)

haha neee, jag har kvällsjobb så jag kan itne rida när det är mörkt,puhh:bow: jag ser björnar hela tiden, t.om lärt min häst att när jag rycker åt mig tyglarna snabbt då är de galopp som gäller!! fall de är nån björn i gärningen, för någon månad sen var jag såpass livrädd att vara i skogen att jag tänkte låna ut mina hästar på foder, men det har iallafall gått vöer.

Vintertid blir nog senaste ridturen vid 22 snåret. Men då kan jag ju bli ute en stund.. O vist. Månen lyser så makalöst härligt.. Man vill inte sluta rida..

På sommaren kan jag rida vilken tid som hellst. Kan rida 00,00 o 03,00 osv.. Beroende på hur jag jobbar.

Var ofta ute och red i mörkret med foderhästen jag hade för några år sen. En gång fastnade vi i ett träd i skogen när hästen försökte ta en genväg, fick det mellan sadeln och mitt ben och hade lite problem med att komma loss för jag såg ingenting :D
Kan inte rida min nuvarande häst just nu men nästa år blir det kvällsritter :bump:

Haha nej jag rider inte heller så "hysteriskt" sent. Det går ju inte att undslippa mörkret.. Månen är framme vi 3 och vid 4 är det mörkt! Så det blir månskensturer i stort sett varenda dag:p (förutsatt att månen lyser då) men visst är det fint!

Fast nu är det ju jullov så då kan man rida vilken tid på dagen man vill:bow:

Jag och en kompis red igår tills det var månsken och jag tkte in det jättemycket ska rida vid den tiden idag också

Jag med. Är ett nervöst vrak när det är mörkt ute :)

Jaa...första och ev sista :D gången förra veckan..slutade med att hästen drog en repa på en stubb. U-sväng och jag landade på en bucklig frusen lerfåra, tog hela smällen på bäckenet vid svanskotan. Smärtstillande i 10 dagar. :crazy:

Finns det fler sånna dårar som mig här som ÄLSKAR månskenet o att rida när det är snö o månljus?

Många tycker nog jag är galen när de ser o hör vilka tider på dygnet jag ofta rider men jaja, jag älskar det o verkligen njuter av varje sekund i kvälls/nattljuset...

Jag har varit en "månskensryttare" sedan tidiga tonåren:love: älskar att skritta fram barbacka på en pålle och bara andas in friden som finns vid den tidpunkten.

Numera blir det långt mellan gångerna då jag endast haft unghästar på gården, men ibland svingar sig matte upp på gamla Pärlan och så försvinner vi ut i månskenet en sväng, lika uppiggade båda två "gamla kärringarna":)

Det är ju bara för underbart!! Det gjorde vi mycket när jag var barn. Åkte t.ex. ner till byn på nyår o kollade raketer med häst o släde...:)

Finns det fler sånna dårar som mig här som ÄLSKAR månskenet o att rida när det är snö o månljus?

Många tycker nog jag är galen när de ser o hör vilka tider på dygnet jag ofta rider men jaja, jag älskar det o verkligen njuter av varje sekund i kvälls/nattljuset...

Ja, det är underbart. Väntar otåligt på snö och klart väder. Att rida i mörkret med barmark och grå himmel däremot är något jag inte alls vill göra.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 425
Senast: Sesca
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 479
Senast: gullviva
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden