Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Jag och B. har kommit överens om att jag ska sälja några av hans hästar och ponnyer för 10% av försäljnings priset. SÅ sagt och gjort...
Svar
8
· Visningar
1 475
Senast: Krulidut
·
A
Träning min häst blir jätte orolig när hon blir lämnad kvar ensam. läste här att den var en person som hade testat att ha en spegel, har nån...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 663
Senast: Lindsen
·
P
Träning Hej. Som de flesta vet här på buke så har jag en 03 e: Artist - Levantos ll . Köpte henne helt grön hösten 05. jag red in henne och...
2
Svar
36
· Visningar
2 833
Senast: Panikie
·
M
Träning Jag har läst om något som ska kallas "Join Up", men jag vet inte riktigt vad det är?? Skulle gärna vilja lära mig hur man gör, men man...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Carino mi Amor
·
Träning Hur ska jag komma vidare i min ridning? Just nu känns det som att jag står helt stilla och jag behöver utvecklas för att tycka att...
Svar
9
· Visningar
1 488
Senast: MyJoyride
·
Träning Hur fungerar systemet med de olika utbildningsnivåerna utomlands (tänker främst på Tyskland och Holland). Det finns B, L M, Z med fler...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Martina_m
·
P
Träning Hej! Om en häst "knackar skor" när den skrittar fritt kan det då leda till risk för balltramp vid arbete som tex hoppning? Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: Pantalon
·
Träning Hej, någon som kan tipsa mig om hur jag ska rida min jobbiga häst. Hon är nio år och var i princip bara inriden när jag köpte henne i...
Svar
14
· Visningar
1 240
Senast: mullah
·
F
Träning Jag rider en häst som under lång tid inte gått i form. Vi jobbar mycket med att hon ska sätta under sig, övergångar och att hon ska bära...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: frnn
·
M
Träning Tack för alla svar i förra tråden, jag hann själv aldrig svara eftersom tråden var stängd när jag kikade där. Ni hade sunda åsikter...
Svar
9
· Visningar
1 323
Senast: a1agnlju
·
E
Träning Det gör jag hela tiden. Speciellt när jag ska sitta ned i trav. Vad kan det bero på? Att jag spänner mig någonstans? Fel sorts ridstövlar?
2
Svar
21
· Visningar
7 598
Senast: Luxi
·
Träning Där min häst står i hagen nu är det mycket bråk om maten. Och funderar om jag ska byta till en mindre hage mycket mindre. Men jag...
Svar
8
· Visningar
936
Senast: Underbar
·
S
Träning Hur många här kan känna igen sej att få dåligt samvete i princip varje dag för sin häst ?? Säkert många skulle jag tro. Man har...
Svar
14
· Visningar
2 246
Senast: Kaki
·
Träning Har lite bettproblem med mitt fullblod-sto. På vanliga tränsbett "knirpar" och gnisslar hon tänder samt går fram dåligt mot handen...
2
Svar
30
· Visningar
2 771
Senast: Undret
·
E
Träning Ta en titt på den här filmen. Mitt mål är att jag och Ella ska komma såhär långt! Att vi ska bli så samspelta, ha en sån fin kontakt...
2
Svar
31
· Visningar
3 681
Senast: Whiplashr
·
S
Träning Hej, På en hollandsk forum är en discusion om att rida utan sadel. Några tycker att det är ingen problem för hasten, andra tycker att...
2
Svar
26
· Visningar
3 728
Senast: Mimmi__91
·
C
Träning Jag har en vbls valack som jag haft ett tag nu. Jag rider och kör honom. Tränar dressyr hoppning. När jag fick honom kunde han ibland...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: Voorwijks_bambi
·
D
Träning min nykomling har stått med stot i 6 månader utan vidare kontakt m människor hon har fått på sig grimma vid 6 mån första gången...
Svar
6
· Visningar
1 139
Senast: Idasmamma
·
Träning Hej! Jag har en ponny som för tillfället är halt och helt boxbunden, och skulle vara tacksam för lite tips på övningar jag kan göra med...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: Giraff
·
Träning Hej, På måndag så är det första gången jag åker ned med min häst på privatlektion. :bump: Han har aldrig varit på privatlektion...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Mettis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama