Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag råkar äga (enligt mig själv, såklart) världens underbaraste shetlandskille. Vårat största problem är KOMMUNIKATION! Han kom till mig...
Svar
1
· Visningar
911
Träning visste inte om den här tråden kanske skulle ligga uner utrustning men moderator får flytta den i så fall. Jag har en liten fundering...
Svar
10
· Visningar
1 081
Senast: Welsh
·
Träning Sitter och ser en massa trådar om hemska filmer om vanvårdade hästar/djur där svaren oftast är "fruktansvärt", "hur kan man göra så"...
Svar
12
· Visningar
1 241
Senast: DarkInNight
·
W
Träning Hejhej! När jag tittar på hästprogram/dressyrreportage eller t ex pratar med väldigt duktiga ryttare ås nämner de ibland vissa grejer...
Svar
4
· Visningar
1 290
Senast: Whiplashr
·
M
Träning När tycker ni är bästa "tävlingsåren" för en häst? Är de när den är runt 7 eller lite mer lugn runt 13? Klart 7 åringen kan var...
Svar
14
· Visningar
2 472
Senast: Sophia_
·
Träning Hej ! Min ponny har lite överenergi, hon kan inte stå stilla i stallgången ( ibland kan hon det men inte alltid) , när man ska rida...
Svar
9
· Visningar
963
Senast: MiaMaria
·
L
Träning Har ett fjordingsto på tretton år som jag ska ha på foder fram till Juni -08. När vi fick hem henne var hon extremt överviktig och...
Svar
14
· Visningar
1 027
Senast: Elisha
·
Träning Det har ju pratats mkt om att spiltor inte längre skulle vara tillåtna för hästar att sova i, tror det var att den lagen skulle komma...
Svar
6
· Visningar
1 225
Senast: Draumsyn
·
M
Träning Hur varmt/kallt har ni det i erat stall ? :confused: Är det bra luftbyte och cirkulation i erat stall HUr mkt stänger ni i erat...
2
Svar
33
· Visningar
2 472
Senast: Panikie
·
B
Träning eftersom jag har svårt att rida varje dag så har jag medryttare och henne har jag haft över 1 år och måste bara få utrycka mig att jag...
Svar
17
· Visningar
2 047
Senast: Gromit
·
Träning Tänkte höra om ni har några övningar som hjälper mot.... 1; En häst som är väldigt stel i höger sida, hästen är svår att ställa till...
Svar
5
· Visningar
1 064
Senast: Ör_Hjalmur
·
C
Träning Gissar att det finns mängder av liknande trådar, men vet inte riktigt vilket sökord jag ska använda.... Har 2 st 3-åriga ston som...
Svar
11
· Visningar
2 173
Senast: kopur
·
Ridning Har just haft en dust på långa tömmar med en liten vit sak. Ska resumera och hoppas på lite input från er som kanske kan det här...
Svar
14
· Visningar
1 382
Senast: Lusidor
·
2
Träning Har nu efter alla dessa år äntligen skaffat egen häst. Efter mkt letande hittade jag en supermysig 6årig Nordvensk/paint. Ägarna sålde...
2
Svar
25
· Visningar
2 311
Senast: Kung Bob
·
Träning Har börjat rida mitt varmblod i form i skritt och trav, men hon går inte fram i varken skritt eller trav. I skritten tar hon myrsteg...
Svar
6
· Visningar
909
Senast: lakrits
·
Träning Hej, läser lite tyska hästtidskrifter och har just läst en artikel om hur man på en ponnyridskola lär barnen säkerhet i hanteringen...
Svar
2
· Visningar
806
T
  • Låst
Träning Jag har lite dåligt knäslut.:crazy: Hur kan jag träna upp musklerna så det blir bättre? Vilka muskler bör tränsas upp? Är det insidan...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: mysko
·
Träning Idag när jag skulle släppa in hästarna blev det en lite otrevlig incident med min unghäst.. Ledarstoet i våran lilla flock (5hästar)...
Svar
16
· Visningar
2 059
Senast: Madelene
·
F
  • Låst
Träning Jag vet inte om detta är rätt tråd eller inte, men jag har en fråga som jag behöver ett akut svar på: En travare på 14 år, som aldrig...
Svar
12
· Visningar
2 584
Senast: IngelaH
·
Träning Hej alla! hoppas ni anser att jag är på rätt tråd, annars får jag lite skäll antar jag :angel: Men! Hästen jag rider, en fjording, har...
Svar
13
· Visningar
1 222
Senast: Agaton_Sax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare