Ungästar och trots

Sv: Ungästar och trots

Jag tror oxå det faktiskt är att bara bita ihop o ta fram lite "jävlar anamma" :D
Min 4,5-åring är oxå inne i en sån period nu o tidigare har jag tolererat lite småtjafs, för det har liksom inte vart så farligt o han har alltid varit som ett litet lamm, men nu har han verkligen börjat ta sej friheter o jag har blivit tvungen att va mkt strängare mot honom och det verkar hjälpa! :banana:
Nu menar jag inte typ att du ska sitta o sparka o dra i hästen typ, men helt enkelt va mer bestämd, konsekvent med vad den får och inte får göra... intala dej själv att det verkligen är du som bestämmer o det är inget mer med det! Tänker man som en ledare så har man oxå kroppsspråk som en ledare ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 734
Senast: Freazer
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 420
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 515
Senast: Svartkatt
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 751
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II