Är det här ett vanligt problem?

Sv: Är det här ett vanligt problem?

Alltså min lille pålle hade aldrig ställt upp på att vara ute vid sju på morgonen och sedan gå in klockan 21.00.. Hade antagligen fått dra ut han och sen hade han hängt vid grinden från mitten av eftermiddagen..

Att hålla på hästarnas mattider tycker jag är mycket viktigt. I vårt stall får hästarna frukost kl 07.00 varje dag. Kollektivt på helger och detta har jag inte upplevt som något problem trots att "medelåldern i vårt stall är relativt låg"! De går in vid femtiden, ibland tidigare på vintern och senare vid finare väder. När man tar in dem nu på vintern så vill samtiga hästar in, med raska steg så snabbar de sig in. Tror ingen av dem hade velat stanna ute ytterligare några timmar (trots att de har hösilage i hagen)

Mao jag anser det ytterst viktigt att hålla på mattiderna (en timme fram eller bak påverkas de inte av). När hästen får gå ut och när den tas in beror på väder och vind

ursäkta min fråga men har du en porslinshäst eller en trähäst :confused::eek:
mellan vilka tider på dygnet är din häst ute

När hästen får gå ut och när den tas in beror på väder och vind
Madam gillar inte heller att vara ute när det är kallt och står och väntar vid grinden och riktigt ber om att få slippa vara ute. Är det däremot varmt så år hon med glädje ute så mycket som möjligt villet hon även får.

Tror det hade varit annorlunda om det inte alltid blåst så förbaskat som det trots allt gör längst med kusten i Skåneland. :mad:

Hästar mår bra av att vara ute och jag tror att de hästar som är ute varje dag ett par timmar även blir hållbarare och friskare. Precis som med oss människor.

Vad tror du att han är?

Jag har helt enkelt en ganska så frusen häst med stor förkärlek för boxens varma och trygga vrå. Som helt klart FÅR vara ute mycket men inte bara för att han SKA vara ute..

Frukost 7.00
Hästarna går ut mellan 8-9
Lunch 12.30-13.30
Insläpp och kvällsmat 17.30 - 18.30 (innan vis ruskväder)
Nattamat 22.00

Så det blir en hel del timmar av det

Senast ändrad av en moderator:

Vad tror du att han är?

Jag har helt enkelt en ganska så frusen häst med stor förkärlek för boxens varma och trygga vrå. Som helt klart FÅR vara ute mycket men inte bara för att han SKA vara ute..

Frukost 7.00
Hästarna går ut mellan 8-9
Lunch 12.30-13.30
Insläpp och kvällsmat 17.30 - 18.30 (innan vis ruskväder)
Nattamat 22.00

Så det blir en hel del timmar av det

ja jag kunnde då inte låta bli att undra i och med ditt inlägg som jag citerade först :D

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
547
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 674
Senast: jemeni
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 236
Senast: Juli0a
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 715
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama