2 ridpass/dag?

Sv: 2 ridpass/dag?

Hade jag haft tid så självklart :). Bara bra för hästen :love:

Sv: 2 ridpass/dag?

Jag brukar trana mina hastar tva ganger per dag, samt ga pa en promenad med dom,

Fast jag jobbar med hastar och har for lite att gora om dagarna, samt att de inte har nagra hagar, sa jag forsoker rora pa dom sa mycket som mojligt..

Som tex en vanlig dag.

Gar upp och borstar hastarna, Gar pa en 20 minuters promenad, med hast ett och tva.

Ater fruckort.

Rider en lektion, medelhart arbete hast ett

Tar hast tva i longerlinan

efter lunch sa rider jag ut en svang pa hast ett och har hast tva i grimskaft pa sidan.

Sen sa forsoker jag fa ut dom pa ridbannan el sa om det finns tid och plats over.

JAg tycker att det bara ar bra att ta tva pass om dagen, variera arbetet och inte behover man rida super mega dunderpass hela tiden. Men det ar en bra forberedelse och uppmjukning for ett hardare pass att mjukat upp med ett pass tidigare under dagen.

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 663
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 538
Skola & Jobb Jag tänker mig alltid att jag ska se ut såhär på jobbet: Men det slutar oftast med att jag ser ut såhär: Av tre...
Svar
16
· Visningar
7 387
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mysig/romantisk restaurang i Stockholm
  • Black Friday
  • Avstå jobbresor

Hund, Katt, Andra Djur