Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning min häst är fullkomligt beroende av en annan häst i stallet.. denna hästen och min häst går i samma hage tillsammans med en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 195
Träning Jag har tre hästar, två fullblod och en ponny. De rids inte för tillfället eftersom jag är gravid, och de går ute på lösdrift med fri...
2
Svar
24
· Visningar
2 148
Senast: vindvissla
·
T
Träning ja jag har ridit ett antal år, men har aldrig longerat. Är det konstigt att aldrig gjort det? Jag skulle vilja kunna göra det med...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: pigleton
·
T
  • Låst
Träning Hejj, nu ska jag rida mycket markarbete med min häst. Jag tänkte om någon viste några roliga övningar :D Skriv gärna vad du/ni brukar...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: IngelaH
·
Träning Vad krävsom jag skulle ta med min häst till Norge ett år? intyg, vaccinationer andra papper? Vadkostar det att sin pålle över norska...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Ramona
·
F
Träning Tänkte höra med alla som har vana, vilka anledningar jag har att kastrera min hingst? Han är väldigt stor men super snäll och hanteras...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 214
Senast: Haaber
·
S
Träning Har funderat på vad för typ av ventilation man har i en utebox? Har haft shettisen i en "hemgjord" sån ett tag i vinter och det funkade...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: whitetrash
·
Träning Är det dåligt eller bra att hästen går bakom hand? Alltså att han fäller in nosen istället för att huvudet liksom är lodrät. Såg på...
Svar
15
· Visningar
1 377
Senast: Tuvisen
·
S
Träning Min dotters häst har stått några månade under sommaren på grund av en skada.Det är ett varmblod,Går knappt o rida rädd för allt kasstar...
Svar
9
· Visningar
1 097
Senast: cowsense
·
Träning Hej, hoppas på att få lite tips av era bukefalister, kanske av någon som själv rider travare? Min travare, en valack 10år i bra...
Svar
19
· Visningar
2 170
·
Ridning Rejäl bäsicsfråga som egentligen borde vara lätt som en plätt, men men :p ; Tips för att lära bort eller undvika att hästen får för lång...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
14 607
Senast: flashlight
·
H
Träning Jag sköter en liten ponny på ca. 115 cm och är alldeles för lång för henne men dock inte för tung så jag rider henne en del. Men nu är...
Svar
11
· Visningar
1 198
·
S
Träning Jag har ett stort problem då jag i 10 års tid haft ett russ och ett varmblod, saken är den att de alltid blivit ridna ihop, går i samma...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: Camilla82
·
E
Träning Någon som har några tipps på vad/hur man ska göra när ens häst testar med att backa för att slippa undan ridingen. Ingenting fungerar...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 542
·
Träning hur lär man en häst gå i form?
Svar
9
· Visningar
1 075
Senast: Ella_99
·
P
Träning Min 17-åriga varmblodsvalack går ofta(riktigt ofta) och slår i bakhoven mot framhovens undersida mot tån. Va kan man göra för att han...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 641
·
S
Träning Hejsan ! Min d-ponny har helt plötsligt fått för sig att börja stegra inne på tävlingsbanan,det kan hända att han gör det på andra...
Svar
8
· Visningar
1 875
Senast: Pallas
·
A
Träning Hej Har en b-ponny som lätt får panik vid olika situationer som tex vid uppbindning och sadling. Det kan fungera bra en vecka och...
Svar
5
· Visningar
947
Träning Idag har jag lekt lite med min unghäst på ridbanan. Det är ett sto som är 2,5 år, och som väldigt gärna vill vara med överallt...
2
Svar
23
· Visningar
2 088
L
  • Låst
Träning Snabb fråga - vill veta lite åsikter nu :bump: När ni lindar med flieslindor - Använder ni paddar då?
Svar
5
· Visningar
841
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama