Hur kommer hästen fram till dig vid hämtning i hagen?

Sv: Hur kommer hästen fram till dig vid hämtning i hagen?

Hästen kommer INTE fram till mig i hagen... Står lugn och väntar på att jag ska masa mig ut och och hämta henne. Kan kanske gå några meter mot mig när jag kommit tillräckligt nära. Däremot när sonen ropar på henne, så kommer hon glatt gående. De har sina små sidor de små liven:)

Jag har hästarna hemma, jag går ut i hagen och visslar "hästarna" och då kommer dom galopperande, den bästa känslan i hela världen!!:banana::love:

Mina kommer alltid när dom ser mig, ibland är dom lite väl sugna på att hänga med ut ur hagen, tar man ut en ska alla med, ibland på bekostnad av grindhantagen :mad:

Hur pållarna kommer har varierat lite faktiskt. Dels beroende på stall, och även beroende på betestillgången.

I dagsläget så kommer båda hästarna och möter mig i hagen. Unghästen kommer ofta i trav, och gammelgrabben knatar på efter så han inte skall missa något. Nu står dom på vår egna gård så jag får mycket kontakt med dom. Nåt som är roligt är att när jag vaknar på morgonen så hör hästarna det och står demonstrativt och tittar utanför köksfönstret. Vem kan äta före dem då? :D

Jag har hästarna hemma, jag går ut i hagen och visslar "hästarna" och då kommer dom galopperande, den bästa känslan i hela världen!!:banana::love:

Visst är det underbart! Man blir glad i hela kroppen när hästen kommer i full galopp och öronen spetade emot en! Goa gubben!! :love:

Min häst kommer när man ropar på henne.:love: Brukar gnägga när jag kommer:). Har lärt dem att komma till ingången när de ska gå in. Ibland får man gå en bit i hagen eftersom de kan var långt borta i skogshagen.

Min reagerar lite olika men oftast så titar han bara upp, "jaha är det du igen" och sen fortsätter han att äta.. :angel:
Om han av någon anledning har fått gå ute längre än normalt så kommer han fram och vill in..

hehe, min ponny blir plötsligt vääldigt lat när jag kommer och ska hämta henne :angel: brukar få gå och hämta henne, men hon har kommit fram till mig några gånger! :)

min herre är en aning speciell, har haft lite problem tidigare i livet o är misstänksam mot människor öht. Men nä han ser mig så brummar han alltid o oftast kommer han fram direkt, men vissa dagar är han mindre kul, han brummar o hälsar sen går han iväg. Så då är det bara gå efter efter en stund vänder han o kommer fram till mig. Vissa personer i stallet kan inte få in honom öht han bara springer helt hysteriskt runt i hagen :(

Min pålle och min tränares kommer 9/10 när man ropar, och sedan stannar båda två framför en och sänker snällt ner sina huvuden och väntar på grimman.. Dock blir alltid den ena lite ledsen när man bara plockar in en:D

När jag går in i hagen så springer alla iväg, förutom fölet som kommer fram till mig när jag kommer närmare. Om jag skulle komma med en hink havre så är nog alla snabbt framme.
Alla verkar dock så sociala när ägaren kommer in till hagen!

När jag visar mej i hagen börjar min häst gå mot mej och gnägga hela tiden : ]

Min älskade STAR som jag hade sedan hon föddes och hade hemma vid huset kom alltid galloperande i full fart så leran sprutade när hon studsstannade precis vid staketet :love: gnäggade jämt när jag kom.

Min foderhäst som jag har nu sedan juni han kom alltid när jag ropade första 2 månaderna men nu har han börjat med att stå och vänta tills jag kommer fram sen kommer han dom sista metrarna( om jag har morot eller nåt) annars står han still tills jag kommer fram sen kommer han med. men jag har inte haft han sålänge så jag hoppas at han ska ändra sig såsmåningom.

hur är era hästar? väntar ni på att hästen ska komma till er eller går ni in en bit i hagen och möter den?

Prins kommer alltid travandes mot mig med öronen framåt.
10 meter innan saktar han av och lunkar fram mot mig. :love:

Min har olika "roliga" dagar. :cool:
Vissa dagar möter hon mig och andra dagar kan det ta en hel evighet att få in henne.. Oftast då när hon brunstar. jag bara ÄLSKAR ston ibland. :p

Åh,vad jag håller med dig.Hon är expert på att veta om det är mat som väntar eller ridning

knapp

Min häst är också lite speciell, låter inte vem som helst hämta honom i hagen. Eller rättare sagt, inga män.. Det är jobbigt, måste alltid vara där när hovslagaren kommer osv.

När jag kommer gnäggar han alltid när jag ropar på honom. Om han mot förmodan inte gnäggar brukar jag blänga på honom lite surt och muttra, då pratar han med mig. Haha, han kan ju inte förstå, men man kan verkligen tro att han gör det! :p Han kommer 95 % av gångerna fram hela vägen till mig, andra gånger får jag möta honom halvvägs. Det brukar vara när han ser att transporten är framdragen och det vankas arbete.. :o:p

mina 3 hästar som går ihop kommer alltid. dom ser när bilen kommer då går dom å ställer sig vid grinden. har aldrig några problem å hämta dom i hagen. en av dom va jätte jobbig innan ville ej bli hämtad så jag körde mkt NH med henne å nu e allt bra

Åh,vad jag håller med dig.Hon är expert på att veta om det är mat som väntar eller ridning

haha. :D Jo, min också. ;) Men vill hon absolut inte in, så krävs det mer än äpplen och godis för att få fatt i henne. ;) Då är det bara att plocka in det enda sällskapet hon har in i stallet så kommer hon minsann. :) Dock har det hänt (när jag redan varit irriterad innan jag kommit till hagen ) att jag gett upp direkt om hon har börjat sura och springa ifrån mig. :angel:

Men kan man göra något för att träna på att de ska komma
fram då man kommer för att hämta dem i hagen,
eller måste man vänta tills de respekterar en själv så mycket?

Jag har precis börjat som medryttare på en häst, och just nu så
går hon iväg när jag kommer i hagen:smirk:

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 678
Senast: jemeni
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 242
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Dagens nagellack!
  • Valet i USA