Sv: Erfarenhet av fullblod?
Det enda problemet jag har haft med henne var väl att få henne och äta, hon åt inget när vi köpte henne och var jättestressig. Hon var för smal, rent ut sagt gräsligt mager och tränaren som sålde henne ville inte sälja henne till vem som helst just pga det. Vi fick köpa henne för att vi har en gemensam vän som garanterade att vi skulle mata henne ordentligt. men vad hjälper det när hästen inte äter? men det släppte i takt med att hon varvade ner, dock äter hon inte upp all kraften fortfarande, men hon är fin i hullet
Mitt fullblod är likadan, va riktigt mager när hon kom (stod på lösdrift 1 mån pga. platsbrist innan hon kom till mig). Hon är ca 151 - 155 i mkh och står på dubbelt så mkt hösilage som de största halvblodet i stallet på 178 ^^ Hösilaget går oftast ner de mesta men kraften kan va svårare vissa dagar, beror lite på hur hon är. Mornarna är de svårt att hinna äta upp maten då har hon så bråttom ut även om detta blivit betydligt bättre nu efter 2 mån hos mig. Måste också varva med att blöta fodret och ha de torrt i vissa perioder, de blöta går bra ett tag sen får man gå över till tort osv. osv. haha ^^
Sen har jag aldrig sett så mkt småsår på ngn av mina tidigare hästar som på damen jag har nu, är väl inte alltför kul men hon läker väldigt fort så är inget större bekymmer

men jag tror vi alla som sysslar med fullblod kan va överrens om att minsta lilla sår s svullnar dom upp enda till öronen :P
Mkt bra hovar också vilket är skönt men måste iaf skos var 5 - 6e vecka.
Stressad har hon vart som sjutton men de blir bättre och bättre. Väver enhel del vilket också har minskat och så är hon krubbitare. Men båda dom olaterna är ju vanligt hos fullbloden, spec. om dom gått på banan.
Min tjej har gått löp men bara några st då hon nte har en chans då hon är så liten :/ Reds in som 1½ åring och började galopptränas lite lätt. från 2 års ålder har hon även ridtränats och utbildats ordentligt och idag är hon 5½ år och riktigt fin att rida

men ingen dam man kan sitta upp på och bestämam sig för va man ska göra, man får vackert be henen och sne hoppas på de bästa haha, är hon på humör är hon världens mest underbara men är hon INTE på humör ja då får man i princip be för sitt liv haha ;D
Hoppar gör hon utan problem, rejäla språng dock med liiite för mkt kraft när de gäller lägre höjder men de kommer med mer träning

Måler är att tävla i hoppning och senare fälttävlan

Bockar och flyger i luften gör hon ofta också men jag gillar ju explosiva hästar så

tycker fullbloden är heeelt underbara och den här är minst sagt spec. hon ägdes av en av mina bästa kompisar och i 2 år har jag väntat på henne, så vart jag hästlös nu och en vecka senare för 2 mån fick jag äntligen hem min lilla efterlängtade skatt :'D