Rädd häst!

Sv: Rädd häst!

Va skönt att det börjar lossna!!!:banana:

Visst, du kommer få bakslag... var så säker men det kommer att komma färre och färre.

Så filmen, så fin ut!

Lycka till!:bump:

Måste ju bara berätta, i lördags hoppade vi, och han backade inte en ändå gång varken på väg till hindrerna ( terräng) eller hem =)
Kan man vara lyckligare?
Nu har han vilat i 2 dagar, så vi får se hur går det idag :S Men det känns som det kommer gå bra =)

Nu har du ju fått en hel del tips, sedan ditt ursprungsinlägg.
Jag tror att hästen försöker testa ditt ledarskap, kanske spännde du dig när ni såg älgarna den gången och din häst känner direkt detta, alltså spänner den sig också och det blir otäckt att passera detta ställe varje gång, även om det inte finns något.

Att hästen är lugnare när du går med den beror kanske på att du känner dig säkrare på marken och är du trygg så blir hästen det också.

Skynda långsamt nu när du skall rida, träna lite ledarskapsövningar från marken så att du vet att detta fungerar.
När du rider sedan, låt det ta den tid det tar, blir det oroligt skritta bara en runda, rid på vägar där du känner dig säker, i början.
Ni måste lite på varandra, du och hästen om det skall fungera.
Hoppas det går bra! :)

Jag vet att det är typ en evighet sen jag gjorde den här tråden, men kan iaf berätta hur läget ser ut idag. Han bråkar inte alls längre, vi står på ett nytt ställe och i skogen har vi mött jägare, hundra, andra hästar, går över broar som knacka och vatten som forsar under, rider ut i beck mörker, allt själva. Och han går framåt, jag tror både han och jag litar mycket mer på varandra, jag jag skulle kunna säga att jag litar 100% på han! Så tack för alla tips:)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 741
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 752
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 856
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 242
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar