nyttnick
Trådstartare
Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var enkelt att skapa konto, enkelt att lägga upp annonser, gick fort att sälja, enkelt att skicka och pengarna kom in på mitt Vintedsaldo utan problem. So far so good.
MEN
Sen börjar problemen när jag vill få ut pengarna. Det kommer helt enkelt inga pengar. Felanmäler, supporten är långsam och dryg och kräver in en massa konstiga underlag från banken. De tillhandahåller "bevis" på att de skickat pengarna. "Beviset" innehåller bara en massa mumbojumbo och summan, samt en grön prick som säger att ärendet är hanterat. Inget användarkonto, inget bankkonto, absolut ingenting som bevisar någonting. De säger att min bank kommer att kunna använda "beviset" för att hitta min transaktion, vilket såklart är absolut bullshit.
Det är en liten summa, men medelålders kvinna som jag är så är jag less på idioter och all skit jag upplvet hittills i livet, så jag är skitjobbig i deras support. Till slut, efter en massa lama ursäkter (vi pratar 2 månader av ursäkter) så ber de mig att skapa ett nytt supportärende om jag inte är nöjd med deras lösning.
Jag har anmält till konsumentverket och lämnat dålig kritik på trustpilot. Funderar på om det är värt att polisanmäla (fullt medveten om att det inte kommer att leda till något). Vad mer kan man göra egentligen? Det är en absolut skitsumma, 260 kr, men det är väl det de vet. Att man inte kommer så långt rättsligt när det är småsummor det handlar om. Ganska smart scam.
Det verkar funka bra med appen så länge som man använder sitt saldo till att handla på appen. Problemen verkar uppstå när man vill få ut sina pengar. Har läst flera som råkat ut för samma. Kanske har företaget ekonomiska problem? Jag har ingen aning...
MEN
Sen börjar problemen när jag vill få ut pengarna. Det kommer helt enkelt inga pengar. Felanmäler, supporten är långsam och dryg och kräver in en massa konstiga underlag från banken. De tillhandahåller "bevis" på att de skickat pengarna. "Beviset" innehåller bara en massa mumbojumbo och summan, samt en grön prick som säger att ärendet är hanterat. Inget användarkonto, inget bankkonto, absolut ingenting som bevisar någonting. De säger att min bank kommer att kunna använda "beviset" för att hitta min transaktion, vilket såklart är absolut bullshit.
Det är en liten summa, men medelålders kvinna som jag är så är jag less på idioter och all skit jag upplvet hittills i livet, så jag är skitjobbig i deras support. Till slut, efter en massa lama ursäkter (vi pratar 2 månader av ursäkter) så ber de mig att skapa ett nytt supportärende om jag inte är nöjd med deras lösning.
Jag har anmält till konsumentverket och lämnat dålig kritik på trustpilot. Funderar på om det är värt att polisanmäla (fullt medveten om att det inte kommer att leda till något). Vad mer kan man göra egentligen? Det är en absolut skitsumma, 260 kr, men det är väl det de vet. Att man inte kommer så långt rättsligt när det är småsummor det handlar om. Ganska smart scam.
Det verkar funka bra med appen så länge som man använder sitt saldo till att handla på appen. Problemen verkar uppstå när man vill få ut sina pengar. Har läst flera som råkat ut för samma. Kanske har företaget ekonomiska problem? Jag har ingen aning...