Hur gör ni?

Sv: Hur gör ni?

Sommaren är ju den härligaste tiden att rida! Även om min häst går på bete så blir det väl några dagar i veckan jag rider. Men väldigt kravlöst (inte för att jag rider särskilt "seriöst" annars, men...) ut i skogen barbacka, rida till sjön och bada, bygga upp några små skutthinder i skogen och hoppa lite, rida med en kompis mitt i natten osv. bara roliga saker och väldigt kravlöst utan hårda träningspass.
Sen blir det kanske nån vecka som man åker iväg t.ex. och då får han bara gå i hagen. Alltså på sommaren rider jag bara när jag känner för det : ]

Min häst får vila ca en månad på vintern då det inte är tävlingar, på sommaren får han gå på bete på dagarna men får komma in på natten...

Min häst får stå i hagen 3-4 veckor varje sommar, men ca var tredje dag så rider jag barbacka eller bara går ut med honom i naturen:)
Jag tycker inte att det är så bra att en häst får gå på sommarbete, (alltså bara bete) 1 månad så att de förlorar alla muskler och all kondition.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: MiniLi
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
577
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 852
Senast: Miiikaela_
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka