hur får jag rätt form?

Sv: hur får jag rätt form?

varfor ska jag inte bry mig om hur han gar? jag varierar tomkorningen mycket. men jag har hallt pa och tomkort honom i ca 2 ar utan han bahover jobba ratt. men nu innan det har hande hade det borja ga at ratt hall. jag vill ha tips och rad hur han skulle kunna boja jobba ratt igen, sa det ar det jag vill se i inlaggen. inget annat

Vad Jeeves menar är nog att du ska driva fram mer när hästen krullar ihop sig. Lätta på tömmen och driv framåt så hästen kan börja trampa in under sig och få upp ryggen. Efter det så kan du prova igen att lätt krama med tömmen och samla upp.

det är u det jag gör men han gör ändå så. men han har börjat bli myckt bättre nu i alla fall. ska snart ta en lektion i tömkörning så då hoppas jag på att få hjälp.

Tack, du är bättre än jag på att förklara det pedagogiskt tror jag:bow:

jag ber om förlåtelse, jag tolkade det nog lite fel. hoppas du inte tog illa upp:D

Vad bra att du ska ta lektioner. Hoppas du får mer hjälp och tips på hur du ska fortsätta. Men jag tycker du ska vara mycket försiktig att spänna in hästen, oavsett vad din tränare säger. Ha lite magkänsla där. Nu är det ju inte säkert att det blir så, men ifall. Jag hade en del diskussioner med min, och vi kompromissar nu på lektionerna och så gör jag som jag känner bäst hemma.:angel:

Tack för det.:)
Jag har förmodligen en liten pedagogisk ådra i mig. Jag gillar att instruera och hålla kurser m.m. Men bara på mycket låg nivå. Inget proffsigt alls.:o

ja, jag är lite imot inspäningar jag tycket att det är bättre att lära hästen att jobba rätt utan massa saker:D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 361
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 108

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka