Ute vid ruskväder

Sv: Ute vid ruskväder

Ja huuuu ja! jag har släktingar från Norrland som fryser häcken av sig när de är här nere på besök trots att de är vana med betydligt kallare grader. Blåsten och fukten kan vara riktigt jäklig :crazy:

Nån dag när vi hade träning i ridhuset så var vi tvugna att öppna upp och "vädra" för att det blev så kallt där inne :p pga mycket hög luftfuktighet det var nästan som dimma där inne. Kändes varmt när man kom ut därifrån. Så det kan jag mycket väl tänka mig!

Ella får gå ut nästan alltid! Spelar ingen roll om det snöar eller regnet öser ner, men då brukar de få komma in lite tidigare. Men i princip är de ute MINST 6 timmar varje dag. Fast för det mesta går de ute från klockan 06.00-16.00. På sommaren är de ute dygnet runt.

Men de får däremot vara inne helt om det stormar eller åskar ordentligt ute. Och självklart också om någon skadat sig.

Mina blir ordentligt täckade, och så får de iaf vara ute tills lunch!

min går ut i alla fall. jag tar in henne något tidigare möjligtvis. så länge hon har täcke, kompis å hö å äta får hon va ute

Precis som Andorra o Sassa har jag mina två hästar ute ca 12-14timmar varje dag oavsett väder. De har täcken vid behov och efter väder o vind. Mina hästar står aldrig vid grinden o hänger utan de kommer dit när de hör mig komma till stallet och verkar fullkomligt nöjda. De har gott om sysselsättning i hagen och de verkar må väldigt bra. Hästar är ju trots allt utedjur så jag kommer att fortsätta på detta sätt.

När det verkligen är jätte dåligt väder så får det vara ute några timmar och sedan tar jag in dom och pysslar ordentligt med dom. När de går ute får alla ha på dig regntäcke eller riktigt varma täcken. :D

våra går ut oavsett väder. Dom får ha täcken efter väder

Kan möjligt vis få komma in ca 45-30 min tidigare om det är snö storm eller spöregen

Senast ändrad:

Ja, det stämmer ju, det kommer jag ihåg. Men det är ändå inte riktigt samma sorts kyla iaf.
Jag personligen lyssnar efter hur snön knarrar under fötterna. :angel: Man måste upp mot Sundsvall och norröver för att det ska bli "rätt" knarr. Oavsett hur kallt det skulle bli här nere så skulle det iaf knarra "fel". :D

"Våra hästar går ute i alla väder men dom får komma in tidigare om det är ruskväder:-)
Dom skulle inte kunna stå inne en hel dag då skulle dom riva hela stallet på 15 min:-o"

Samma här!! Min häst går alltid ut kl 7.00 om han sedan kommer in tidigare än 7 på kvällen står han o bankar kl 4 på morronen!!:crazy:

Mina går ute i alla väder....(om det inte är fara för livet)....Är det för jäkligt så slänger ja på ett täcke och sen ut....:)

//Domino_s

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 922
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 179
Senast: Ridinglady
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 742
Senast: lilstar
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 372
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar