Barn

Om och kring barn och att vara förälder. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Småbarn På 1 års kontrollen upptäcktes att sonen har navelbråck. Förmodligen har han haft det hela livet men då han är rätt rund om magen så har...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: Bexzor
·
Småbarn I vår föräldragrupp har vi pratat en del om gränssättningar för barn kring 1,5-2 år och det har kommit ett par tips som jag personligen...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
13 322
Senast: em-pirre
·
Småbarn Jag behöver lite tips och råd, jag önskar att ni läser noga min bakgrund mm. så ni har bilden klar för er. :-) BAKGRUND Det är min man...
Svar
16
· Visningar
5 689
Senast: Sandra78
·
Småbarn För några månader sedan så kom mina barn hem och sjöng följande: "Bä bä vita lamm gick på restaurang. Gissa vad han gjorde, kissa...
2
Svar
27
· Visningar
35 846
Senast: GotAsecret
·
Övr. Barn Finns det någon expert på Försäkringskassan här inne? Som kan hålla mig i handen och rabbla lugnande mantran och ge andlig ledning i hur...
2
Svar
21
· Visningar
3 479
·
Övr. Barn Jag ska ha barn i april, det blir förstås spännande och nytt, men jag kan inte FÖRSTÅ den här mammahetsen. Varför verkar så många bli...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
14 485
Senast: Och_Aye
·
Småbarn När jag & Hampus går från dagis passerar vi en låg/mellanstadieskola. Är inte första gången vi har problem att gå förbi den. 1) 3...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 113
Senast: Melisen
·
Övr. Barn Var till läkaren idag, blev sövd för att få spiral. Innan hemgång berättar läkaren att hon kunde se stora körtlar på tappen och den...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Nästa vecka ska jag och min chef prata om min föräldraledighet, och det slog mig att jag inte vet någonting om det. Alls. Vi är två...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 793
·
Övr. Barn Undrar om det är flera här som går åt andra hållet och får lågt blodtryck istället för att det stiger? Under min förra graviditet så...
Svar
6
· Visningar
889
Senast: SandraM
·
Gravid - 1år Ni som ammar hur ofta och hur länge åt gången ammar ni? Hur gamla är ert/era barn? Det är en sak som jag har funderat en hel del på. På...
2
Svar
39
· Visningar
3 038
Senast: Andromedae
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 242
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi har precis köpt ny bil som har isofix och behöver nya bilbarnstolar. Sonen är 2,5 år och väger ca 16kg så det känns i minsta laget...
Svar
14
· Visningar
1 026
Senast: turbofling
·
Gravid - 1år Läste i tidningen ridsport att RGBs lilla bebis hänger med mamma på tävling, och reflekterade över att jag hade aldrig fixat det när jag...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 765
Senast: Hiddeous
·
Småbarn Hittade ingen bra, tråd om just detta så gjorde en ny. Vår dotter som blir två i december, hade vi tänkt vänja av med blöja nästa sommar...
Svar
14
· Visningar
2 144
Senast: SusieQ
·
Småbarn Jag är nyfiken på att höra er allmänna uppfattning om huruvida det är vanligt/ovanligt att man introducerar sötsaker till barn i tidig...
2
Svar
21
· Visningar
1 905
Senast: Andromedae
·
Gravid - 1år Enligt barnmorskan så ska man undvika rå fisk men hur farligt är det egentligen? Vad kan hända? Julen närmar sig och jag kommer inte...
Svar
10
· Visningar
3 390
Senast: Cocos
·
Övr. Barn Jag har ett barn som verkar vara känslig för miljön i simhallen. Hon har lite ansträngningsastma vid vanlig träning och i simhallen...
2
Svar
27
· Visningar
2 547
Senast: oz_joj
·
Småbarn December närmar sig och snart är det dags att ta fram advendskalendern som vi pysslade ihop förra aret. Det är en liten stad med 24 sma...
Svar
6
· Visningar
667
Senast: susanne
·
Övr. Barn Förvaring är mitt stora problem. Just nu har vi ett stökigt, dåligt möblerat rum med taskiga förvaringsmöjligheter, fullt med en massa...
Svar
7
· Visningar
8 787
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur