Men hur gamla ar barnen till foraldrarna som du tanker pa? Jag tror inte jag kanner en enda som ar sa som du beskriver efter att deras barn fyllt fem - alternativt efter att barn nummer tva har kommit. Det brukar rora sig om forstagangsforaldrar som uppehaller sig i den dar bubblan under en langre period. Och varfor sager du inte ifran om det stor dig sa? Dina vanner borde kunna ta det, och ar det mera ytliga bekanta sa ar det val bara att sluta umgas en period om det ar sa jobbigt...
Jag kan saga att for egen del pratar jag nog mer om hastarna an barnen, rent generellt, men det ar nog for att manga av mina vanner har hast och de flesta har langt mycket aldre barn an mina sa vi ligger inte i fas riktigt. Men det ar ocksa sa att precis som Mabuse skrev tidigare, sa ar aven jag mer eller mindre trott mest hela tiden och orkar liksom inte riktigt engagera mig i mer an jag maste, plus att det kanns som om den eviga tidsbristen gor att man inte hinner kolla nyheterna, fordjupa sig i dagstidningar, bocker, debatter etc pa samma satt som forut.
Men det ar ju en tidsperiod som gar over - och darfor har jag stort overseende med folk om de snoar in pa sina barn... battre att de pratar om dem och engagerar sig i dem an det motsatta, tanker jag!!