Sötsaker till småbarn

Vi är nog ganska förtappade... Äldsta barnet fick godis vid ca 2.5 års ålder men däremot glass / bulle etc redan när han i övrigt åt samma som vi, alltså vid ca 1 år, men i mindre proportioner, typ en halv bulle eller en matsked glass osv, och en- två ggr/ vecka. Lillasyster, nu snart 3, likadant vad gäller fika, men fick upp ögonen för godis tidigare- vid drygt 1,5 år- o äter lyckligen (bl a just nu) lördagsgodis varje lördag. Misstänker att det blir ung samma med lillebror. Men än är han bara 4 mån o dricker bara mjölk.

Alla mår bra i familjen, ingen är överviktig (förutom jag som väger lite för mkt då jag fortfarande har 7 grav kilon att bli av med men det har ju gått bra innan så det gör det nog nu med) o hittills u a hos tandläkaren.

Vårt barn är ett år. Han har ätit mariekex vid två tillfällen och smakat några skedar froyo vid ett annat. Annars äter han mest fruktpuréer eller ren frukt när han ska ha goda grejer. Någon gång har vi fryst turkisk yoghurt till honom som vi blandat med puré eller fruktsaft. Smågodis har överhuvudtaget inte varit på fråga då vi dels inte äter det själva och dels har lilleman typ 1,5 tand, så jag vete fasen hur han egentligen skulle få i sig smågodis. Vi får väl se hur det blir längre fram.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 605
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 875
Senast: starcraft
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 509
Senast: Dentaku
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 253
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?