Jag gjorde BPH med Slyngeln förra våren, då var han 21 månader. En kul erfarenhet tyckte nog både han och jag
Resultatet jämfört med vad jag trodde i förväg var nog ganska väntat, men han fick lite lägre på lekfullhet och matintresse än vad jag hade trott - antagligen för att det fanns mycket annat runtomkring för honom att ta in! Dessutom reagerade han inte med skall på någonting vilket jag kanske hade förväntat mig att han skulle - hemma kan han skälla både under lek och om han blir rädd/överraskad. Men han var helt tyst under hela BPH! Skott visste jag inte riktigt hur han skulle reagera på, han har bara hört skott på väldigt långt avstånd innan (när grannarna häromkring jagar), men han brydde sig inte märkbart om det.
Jag tycker det var en bra och rolig grej att göra - kommer absolut att göra om det med nästa hund! Rosett fanns att köpa på plats efter genomfört test, jag fick också protokollet direkt i handen. Sedan tog det några dagar innan komplett resultat inklusive spindeldiagram kom upp på SKK Avelsdata. Jag är för övrigt inte med i SKK, men min dotter som är registrerad ägare på hunden är det. Det var dock ingen som frågade om detta när vi gjorde testet.