Vad är det för fel på dagens skitungar???

Sv: Vad är det för fel på dagens skitungar???

Det omhuldas och daltas alldeles för mycket och någonstans mellan pedagogiska intellektstimulerande spjälsängsmobiler och lärare som tagit workshops i "Värna om barnets vilja" och "Främja barnets rätt att göra som det vill" så missar vi att lära våra barn att respektera andra och varandra.
Jag har en vän som är ungdomsarbetare och hon sa en gång så träffande att "det är ju bra att vi lär våra barn att de har rättigheter, men det är precis lika viktigt att de lär sig sina skyldigheter, och det verkar många glömma idag"... Det är så sant!

• Gilla
Reactions: Sar

Jo men de inblandade ligisterna var inte från Rödeby. De var mer från vischan så att säga.

Jag vet vart de kom(mer) ifrån, mycket väl. Och skolan är Rödeby, hur man än vrider och vänder på det. Oavsett om man bor i en by utanför eller i samhällen som Fridlevsta.
Sen va det ju inte det jag svarade på, bara det att metropolen Ödeby placerades på vischan.. :p

Sen finns det fler småorter med samma problem. Så troligen är det lia mycket skit och elände på vischan som i malmö för att ta ett exempel.
Självklart finns det problem på andra ställen än i större städer, men just Rödeby har länge varit lite "extremt" för sin storlek. På andra ställen, storleksmässigt lika, där jag är ilag med folk, finns inte sådana problem som det gör där.

Senast ändrad av en moderator:

Bor några mil norr om gbg,men skitungar verkar det finnas gott om,var man än befinner sig...:eek:

Bor några mil norr om gbg,men skitungar verkar det finnas gott om,var man än befinner sig...:eek:

Fast visst är det konstigt, det är inte mina barn, och inte dina, och inte...Vems barn är det?

Hade en diskussion med ett gäng tanter (80+) på jobbet om "dessa tonåringar" och föräldrar som inte bryr sig, och konstigt nog, det var ingens barnbarn, och inte Gretas eller Stinas heller:angel:

När jag & Hampus går från dagis passerar vi en låg/mellanstadieskola. Är inte första gången vi har problem att gå förbi den.

1) 3 tjejer i ca 10 årsålder börjar gå efter Hampus som lullar runt,han blir glad och säger glatt "hejhej" till dem,de fortsätter gå efter honom,tänkte inte så mycket på det,ofta brukar ju tjejer i den åldern tycka småbarn är söta,men sedan börjar de tränga honom och jag säger ifrån,tar Hampus med mig och går,de går efter och fortsätter tränga Hampus alla 3. Då säger jag ifrån och ber den sluta..."JÄVLA MONGOBARN" skriker ungarna åt Hampus.

2) IDAG: Vi går hem från dagis,Hampus kör själv vagnen men börjar krångla vid vägen som han VET att han måste stanna vid,plockar upp honom i vagnen efter många protester och han börjar skrika,går över vägen och förklarar för Hampus att man MÅSTE lyssna...Förbi cyklar en kille i 12 årsåldern med sig har han 2 kompisar,killen på cyklen brakar nästan in i vagnen och vrålar "AAAAAAAAHHHHHHHHGGGGRSJJJJJJJJJJJJJ!" rätt åt Hampus som blir jätterädd..."Men vafan håller du på med ryter jag som ju blir livrädd"...
"HÅLL KÄFTEN DIN JÄVLA BLATTE...ÅK HEM" skriker kompisen...Ursäkta vad sa du säger jag? Han springer ivög och skriker "JÄVLA BLATTE" (har givetvis inte en chans att få tag i ungen,dessutom är han ungefär lika lång som jag och hade förmodligen inte gett sig utan bråk)

Vad är det för fel på ungarna idag?

Eller är detta extremfall som föräldrarna inte vill ha hem/orkar med.

Är sjukt jävla trött på dem och blir givetvis ledsen över vad de säger.
Dessutom har jag nu en 2 åring som lärt sig säga "jävla blatte"

Vad är det för en sjuk värld vi lever i? Och var är ungarnas föräldrar. Som sagt killarna var i min storlek och hade jag fått tag i en hade jag förmodligen fått storstryk,å andra sidan var det tur för honom att jag inte fick tag i honom.
Åker buss till och från jobbet och åker då förbi en högstadieskola. Senast igår åkte en gäng tjejer med i 14-15 års åldern, de var väldigt högljudda och en annan tjej bad de lugna sig lite. Hon blev kallad både könsord, diverse grova svordomar och annat otrevligt resten av resan. Även barnen på min 6årings skola kan häva ur sig de mest chockerande saker åt både andra barn och vuxna. Jättekul när man får höra det från sin son sedan :(

Man blir helt ställd och tror inte att barn ska säga sådana saker.

@Zaria

Orkade inte läsa hela tråden men vid första inlägget var min tanke att det pojken gjorde absolut ska polisanmälas.

Jag tror på att som vuxen våga säga ifrån men jag tror inte på att ta lagen i egna händer (t ex springa efter och få tag på barnet) utan istället ska man lämna saker där det hör hemma. I Sverige är det olagligt att uttrycka sig som han gjorde och där tycker jag att man ska ta sitt ansvar och anmäla. Det kommer då på rätt sätt både föräldrar och skola tillkänna och de blir tvungna att hantera saken.

Vill också tillägga att det skulle lika gärna kunna vara mina barn som gör felaktigheter i framtiden och jag önskar av hela mitt hjärta att vuxna då använder sig av samhället på ett bra sätt, t ex genom att kontakta polisen.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 404
Senast: Migo
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 765
Senast: yamyam
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 310
Senast: Happimess
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 604
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII