Sv: Vad är det för fel på dagens skitungar???
Vill lägga in mina åsikter här bara, jag är själv bara ett "barn" (14år) och jag har sett nog mycket för att ogilla de mesta runtom mig. I skolerna gå ännu mindre ungar i kanske 8års åldern runt i världens urringning och smink, vart är världen påväg undar jag? Sedan i tex min klass 7:an så har tjejerna kjolar, urringing, rufsiga frisyrer och
1
l brunkräm i ansiktet. I 9:an blir det värre där tjejerna, spelar inger roll om väderet få i kort kort och höga skitsmala klackar (de kan itne ens gå i dem ordentligt) plus caaaaa 2 jävla ltier brunkr'm i ansiktet och antingen kolsvart eller blont hår. Alla ser likadana ut nästan fast på vår skola finns det ett antal grupper man kan tillhöra "De populära" klär sig dyrt och jävlar med alla som de inte gillar, skriker och skrattar sedan inte för att tala om hur mycket de förstör. "Utstötta" de man ser ensamma varje gång som inte lägger på sig massa smink eller käpter dyraste kläderna, de som är sig själva till störst del. "emos" (kallas det på skolan) klär sig i svart, häng, nitar, svart smink och svart h¨r på typ alla. ganska populära.
"fjortisar" tjejer som är högjudda, pipiga, skrattar och vill att alla ska märka dem. Jag själv hör inte till någon speciell grupp utan håller mig ifrån alla andra.
Men trots detta så litar inte många på något utan bara kör någots sorts spel, där de är någon annan. Sedan för att inte prata om killarna i skolan, nästan alla ska vara "coola" = bråka. Jupp går man förbi dem i korridorerna kan de bara komma fram och knö till en, och sedan ungrar föräldrarna varför tex ungen skolkar? Dom är ju rädda, jag har Aspergers och jag vägrar sätta min fot i skolan utran en vuxen lärare eller annan i närheten. Men jag hör också hur många av barnen som får allt de pekar på, Linne för ca 200kr eller ett par snygga jeans för 500kr. Andra's föräldrar super och är aldrig hemma och andra har ansvariga föräldrer men de kan inget göra åt hur barnen beter sig i skolan. Många barn tycker också sverige och alla politiker är dumma i huvudet, de knölar till allt mm. Själv håller jag med till en viss del men jag vet inte hur det är att ha all press på sig eller att vara tvungen och ta alla beslut. Egentligen har jag kanske ingen synpunkt eller komentar heller att skriva, men tex om någon skulle göra som den där killen, skulle jag ju ignorera det för jag undviker konfrontationer så mycket det går, men hade han stannat hade jag tagit mig tid och skälla ut honom såmycket jag vågat. Våga, hmm många barn i samhällena är också rädda för de mesta men om det är flera så kaxar dom upp sig, och varför? De tror dom är coola, för inga vuxna tar tid på sig att berätta ur otrorligt DUMT det är.
Sedan daltar vuxna med oss för mycket, inga tillsägelser, ingen vägvisning, bara massa prat hela tiden prat och prat och mera prat.
Sedan tror en del vuxna att deras barn eller elever inte har en aning om vad som händer men egentligen vet vissa av oss en hel del am massa olika grejer, vem av oss bryr sig om vi ska lösa tal som inte ger oss någon mer mening än för att vi får bättre nummer på ett papper, som gör så vi får utblinding och jobb. Själv är jag redo att skita i att utbilda mig vidare efter 9:an då jag är jävla trött på allting runtom mig. Samhället är problemet, lander eller staden/byn är problemet och hela värden är problemet, ungar kan få för sig att göra som i USA tex eller varför inte Kina inställningar och problem måste lösas bättre överallt inte bara på skolorna, sverige utan på hela vår jord.
Kanske lite allmänt sladdrig och konstig text men jag behövde skriva av mig. // 14årig tjej som ser vad som händer