Fast @Tora, folk måste ju få ifrågasätta även sätt att läka på. Jag blev otroligt mobbad när jag var liten, misshandlad och nedtryckt. De sa att jag var ful och vidrig, och att ingen någonsin skulle tycka om mig. Sen, kom det en snubbe som gjorde det. Han var fantastiskt vacker, flörtade med mig, sa att jag var vacker. Det läkte många sår. Hans beröring och blick gjorde att jag kände mig vacker och värd något igen. Där och då såg jag inga fel med det sättet att läka på, det kändes helt fantastiskt. Han var fantastiskt snygg, sådär filmstjärnesnygg, och charmerande väluppfostrad. Ibland kan jag fortfarande känna mig smickrad över den flingen. Men med distans så ser jag att det kanske inte var det bästa sättet att läka på. Jag var femton, han var trettiotre. Nu kan jag se det sjuka i den relationen som jag där och då tyckte läkte mig.
Jag tror på att se värde i sig själv, oavsett vad man presterar eller vilken bekräftelse man får av andra.
Jag tror på att se värde i sig själv, oavsett vad man presterar eller vilken bekräftelse man får av andra.