Nu insåg jag att jag glömde varför jag egentligen öppnade tråden

Jag skulle ju fråga er som redan är tvillingföräldrar - när berättade ni för människorna i er närhet att ni väntade tvillingar?
Vi har inte berättat för fler än några få utvalda att vi väntar barn (och jag räknar kallt med att de som eventuellt känner igen mig här har förstånd att hålla tyst om det) och funderar på om vi ska berätta att det är tvillingar samtidigt som vi berättar att vi väntar barn, eller om vi ska vänta med det avslöjandet lite längre.
Och så en kanske fånig fråga. Jag gissar att flera vänner och familj gärna vill köpa små bebiskläder, filtar etc. när de får veta att vi väntar barn. Baserat på vad jag läst och hört utgår jag från att många kanske vill köpa likadana/matchande kläder till tvillingar. Kan vi önska att man
inte köper kläder, alternativt att vi säger att vi planerar att ha olika färger till barnen som små och därför önskar att eventuella klädgåvor följer deras "färgkod"?
Just, en fråga till har jag ju till er! Hur stora var era barn när de föddes? Vilken klädstorlek hade de?