Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Träning Jag är en sån där som ridit på ridskola i evigheter. Jag har kommit till den gräns där jag känner att jag kanske kommit ikapp hästarnas...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 134
Senast: axel
·
Träning Min medryttarhäst är väldigt stel över huvud taget, men jag har märkt att han har svårare för sig i ena sidan. Vilket ju är ganska...
Svar
11
· Visningar
1 826
Senast: Elina8
·
V
Träning hejsan! har köpt mig en transport,och skulle hämta min unghäst som jag trodde skulle funka att hämta i denna transport.Men när vi börja...
Svar
6
· Visningar
1 123
Träning Någon här som haft en verksam avelshingst med valacker? Det vill säga att den betäcker ston " i arbetet" och på sin fritid har...
Svar
10
· Visningar
1 197
Senast: skuggi
·
Träning Efter långt tid av letande hittade min mor mfl grannes förrymda hästar. Ena hästen hade skadat sig så blodet sprutade rakt ut. Det...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 649
Senast: Yrja
·
Träning Satt precis och läste inläggen i "Hetsig häst" där det bl a står att vissa hästar reagerar med att bli stressade om man håller emot för...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 305
Senast: acj
·
P
Träning Vet att det är fler här ute i världen som sitter och funderar över vad som igentligen är rätt och fel ang träning av unghäst. Hur...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: hillevie
·
Ridning Hur tänker ni med träning, inridning, skolning av unghästar? Går ni stenhårt efter BB's råd -kan man inte vänta tills hästen är 4år så...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 479
Träning Om jag galopperar i tex höger galopp, vilken sida tränas mest då? Och varför?
Svar
7
· Visningar
810
Senast: bigganl
·
S
Träning Jaa hur ska jag börja? Men de känns som om jag inte klarar av min ponnyplutt längre! :cry: Hon kan vara värdens underbaraste och göra...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
11 428
Senast: GotAsecret
·
S
Hästhantering Jag har ett halvblod/connemara-korsningssto, 8 år, som jag har tränat PNH ett år ungefär, vi har kommit till halva nivå 2 ungefär. I...
2
Svar
26
· Visningar
2 673
Senast: axel
·
S
Träning Mitt varmblod har en passång som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Ska man försöka arbeta bort den eller ska den få vara kvar...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
8 707
Senast: Celoty
·
J
Träning Hur många dagar i veckan aktiverar ni eran häst? Det är så att jag ska börja ett nytt jobb och i början kommer det va väldigt...
Svar
10
· Visningar
822
Träning Jag har en travare som älskar att galoppera. När man travar så typ hoppar hon precis som en häst gör innan den fattar galopp, är det...
Svar
1
· Visningar
775
Träning Jag har på senare tid upplevt att vissa jag träffat på skyller ett visst beteende på hästens ras?! Detta är för mig helt obegripligt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 511
Senast: Tibra
·
Träning Hejsan, det är så att jag skulle behöva lite hjälp angående en häst jag rider 2-3 gånger i veckan, oftast ute i skogen. Hon är ett...
Svar
16
· Visningar
1 094
Senast: annaklara
·
M
Träning har två problem som ja tänker ta upp här... Det första, som alla mina tränare hittills har sagt åt mig, jag sitter snett. Mm, jag...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: flashlight
·
S
Träning Hästen i fråga är ett halvblod född 2003. Allt gick jättebra i våras ridmässigt. Över förväntan. Tävlade några gånger med jättebra...
Svar
16
· Visningar
1 688
Senast: rutger21
·
M
  • Låst
Träning Hej alla bukisar! Jag har suttit och försökt leta rätt på en tråd som passar, men ingen passar min gubbe. Så för att slippa starta...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: IngelaH
·
D
Träning Hej... Jag är en tjej på 13 år och ja jag vill ju såklart ha en egen häst ^^,... Men det kommer nog aldrig hända, men om det händer vill...
Svar
13
· Visningar
1 651
Senast: aninnossnoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka