Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Nu när jag har körkort och tillgång till transport tänkte jag ta tag i lastträningen av min D-ponny. Han är inte rädd eller orolig på...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: Antonia
·
Träning min häst har "boxvila" just nu, hon får gå i en liten hage på dagarna, hon kan gå runt i den, o så men inte ta satts o galoppera...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: kulltorp
·
R
Ridning Var ute i hagen och pysslade och stod mitt i hagen när jag helt plötsligt märker att hästen går på en volt runt mig. Jag rätar på mig...
Svar
8
· Visningar
1 542
Senast: kulltorp
·
Z
Träning Hej! En häst som haft ganska fina gångarter från början, men blivit riden väldigt hårt hållen (pigg häst) i många år så steget är...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: Bialitt
·
S
Träning Kan man ha två shettisar i en box? :confused:
2
Svar
20
· Visningar
3 782
Senast: Tibra
·
M
Träning Hej alla buke-medlemmar! Skulle bara vilja skriva av mig lite. Jag har fått hem min nya häst för ca 2 veckor sedan, helt ohanterad...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 157
Senast: sabbe_7000
·
Träning Nu känner jag att jag måste ta itu med min sits och tänkte få lite hjälp av er. Jag har svårt att trampa ner hälarna, kniper med knäna...
2
Svar
36
· Visningar
2 628
Senast: gladys
·
E
Träning Hej! Jag behöver lite tipps om hur jag ska träna min ridtravare.:( Han kan för det första inte skritta ordentligt utan han tar...
Svar
16
· Visningar
1 411
Senast: Hetla
·
Träning Jag var och tittade på privatundervisningg i dressyr idag. En kille från södra landsänden var här och instruerade. Han hade många...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: smulan87
·
L
Träning Min 1-åring är rädd för saxar och jag får inte röra manen med den och definitivt inte öronen. Jag har övat och övat men det blir inte...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: pinky
·
Träning Vilken sida brukar du leda din häst på? Jag försöker leda min häst på vänster sida, men det går knappt! Hästen blir helt galen och...
2
Svar
29
· Visningar
4 702
Senast: lundborg
·
A
Träning Jag har en häst som jag haft i ca två veckor nu, hon är ett varmblodssto på 7 år. Hon har tagits från travet pga vissa problem, och nu...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: rutger21
·
R
Träning Känner en tjej som har en ponny på 4 år, hon är under inridning, men ägaren har nu hyrt in en "medryttare", 4 ggr i veckan som är 9 år...
2
Svar
20
· Visningar
1 654
  • Låst
Träning Hej. Nån som vet vad alla olika bett har för funktion och liksom vilka hästar man anväder dem till. Typ som pessoa, pelham, egg elr nåt...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: IngelaH
·
Träning Det är nämligen så att mitt vindhuvud ofta "pjuffar" (jag har döpt det till det:p) eftersom han liksom taktar samtidigt som han nästan...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: Cizma
·
Träning Ja nu undrar jag precis vad rida hästen "på tygel" faktiskt innebär? Och vad skiljer sig det från att faktiskt rida hästen i form...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 413
Senast: bigganl
·
L
Träning Jag har en unghingst som ar 2.5 ar, vi ska rida in honom nasta var, och ga ut och visa upp honom i unghast klasser over sommaren....sa...
Svar
11
· Visningar
1 082
Senast: lovelylace
·
M
Träning Hur gör man för att mäta hur hög ett föl kommer att bli i mankhöjd som vuxen. Håller på att bli tokig. Jag har ju läst om detta...
Svar
5
· Visningar
2 285
Senast: Pacific ocean
·
  • Låst
Träning Jag skall låta ett halvblodsto på närmare 160 gå ute tillsammans med två st shettisar. Shettisarna har redan ett litet hus som dom går...
Svar
4
· Visningar
1 066
Senast: IngelaH
·
S
Träning Tränaren tycker inte min ponni bär upp sig i galoppen specielt bra, tyckte inte dressyrdomaren iofs heller när jag försökte mej på en...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Soranto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka