Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig även om det vore bra med ytterligare lite ensamtid för mig och Cindi så att vi hann träna lite mer innan valpen gör entre ( hon är 5.5 år nu ). Det är dock en sak som börjat stressa mig, vi bor i lägenhet och vår närmsta granne har en liten hund som skäller ordentligt så fort någon människa rör sig i vår trappuppgång eller inne på gården. Han skäller aldrig länge åt gången och nio gånger av tio bryr sig min hund inte, hon kan ibland göra ngt liten skall liksom för att hålla med honom. Jag bryr mig inte heller, skallen går fort över. Men hur ska man lyckas uppfostra en valp till att vara tyst när det är steg i trapphuset och grannens hund vrålskäller ? Som vi har det nu är jag trygg med att lämna Cindi ensam när vi ska på ngt ärende, jag vet att hon är tyst när vi är borta. Jag har alternativet att bo mycket i sommarstugan ett tag men vet inte om det egentligen skulle hjälpa att valpen blev äldre.