Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
  • Låst
Träning Hur lär man en travare som hellst väljer traven framför galoppen, att galoppera? Hon kan galoppera i backar om hon lyckas starta från...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Immer
·
Träning hallou. Jag har nyligen köpt en stor maffig (:P) welshhingst på 4 år. Han är gudasnäll vid all hantering, tar inte för sig nånting...
2
Svar
22
· Visningar
3 132
Senast: Fannih
·
K
Träning Hej måste bara få skriva en sak..... för några veckor sedan var jag ute och skulle bara ta en liten lugn skritt tur i skogen med min...
Svar
5
· Visningar
1 089
Senast: Kapre
·
Ridning hej jag har lite funderingar som ni kanske kan hjälpa mig med? jag är en 18 årig tjej och jag har länge varit intresserad av AR och...
Svar
11
· Visningar
1 447
Senast: Solaika
·
Träning Ska ev. ta med min 06:a på rådgivande om några veckor känner väl mig måttligt förberedd då jag ägt honom i en vecka. Till saken hör att...
Svar
2
· Visningar
1 284
Senast: Donnatello
·
Träning Ikväll ska kossan löshoppa fösta gången, och nu behöver jag er hjälp.. vilken maxhöjd tycker ni jag ska stoppa vid? detta är inget vi...
Svar
9
· Visningar
1 523
Senast: Laizita
·
P
Träning Hur får jag min häst att slappna av i galoppen (spec. i fattningarna)?:confused: Han spänner sig, slänger upp huvudet och blir väldigt...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: Jenny
·
Träning hur gör ni med dem i vardagen? För att få dem att gå så bra som möjligt? Massage, starkt fokus på att jobba på något visst sätt...
2
Svar
28
· Visningar
2 766
Senast: LinnK
·
Träning Jah, som rubriken lyder! Min häst bockar nästan jämnt efter varje hinder hur högt eller lågt det än är! Han har tävlat lokalt mm och han...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: hillevie
·
Träning Hejsan alla glada! :laugh: Jag rider en unghäst, fyllde fyra nu i juli, som har en tendens att lägga för mycket vikt på framdelen...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: cristobal
·
X
Träning Hej, jag vill gärna att den hästen jag rider ska arbeta hela tiden nästan när jag rider den. Jag funderar bara på hur man gör för att...
Svar
12
· Visningar
1 123
Senast: xAmberx
·
V
Träning jag behöver lite tips och råd på vad jag skulle kunna hitta på för övningar med ett rastlöst sto på fem år idag hjälpte sambon mig...
Svar
8
· Visningar
1 198
Senast: Centaur
·
F
Träning Hur gör hästarna när de bockar? Har aldig sett en bockande häst så ni kanske skrattar åt mig när jag frågar :D Berätta hur de gör och...
Svar
18
· Visningar
5 450
Senast: Elina8
·
I
Träning hej som de flesta hästar har min häst en sida som är starkare än den andra, höger sidan är väldigt mycket starkare och det gör att hon...
Svar
12
· Visningar
1 340
Senast: isan_love
·
S
Ridning Hej på er allihop! Då jag kommer att flytta min söta häst till Hjärnarp (NV Skåne), skulle jag vara jätteglad över att få lite...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: Immer
·
E
Träning Har en varmblodsvalack på snart tretton år som är väldig pratsam, och då menar jag att han snackar mest hela tiden och jag är lite...
Svar
10
· Visningar
1 406
Senast: Ecs
·
O
Ridning Precis som rubriken lyder så är min rädsla att jag ska vara för hård i handen. Vet kanske inte riktigt vad jag vill ha sagt med detta...
Svar
15
· Visningar
1 543
Senast: lektra
·
Träning Jag har äntligen gått o köpt mig en av mina drömsadlar, en StarTrekk Espaniola. Dock så har jag börjat fundera på om den kommer hjälpa...
2
Svar
24
· Visningar
1 909
Senast: fjordtokan
·
Träning Vilket ben sitter ni på vid lättridning? Jag är en medelålders ryttarinna som vid yngre dagar via ridskola fått lära mig att sitta ned...
2
Svar
35
· Visningar
15 992
Senast: Prick
·
M
Träning Hej! Jag har en underbar frieser korsning på 10 år. Han är importerad från irland för dryga 5 år sedan, jag har nu haft honom dem åren...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: zerolina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka