Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Jag och min häst har problem med våran skritt. Jo, han kan skritta men problemet ligger i formen. Hästen är 6 år och har eg. gått i en...
Svar
5
· Visningar
913
Senast: bigganl
·
C
Träning Min häst är väldigt "åt vänser" och skjuter även sadeln (och mig) åt vänser. Inte nog med det så har jag en sne sitts när jag rider och...
Svar
9
· Visningar
1 168
Senast: _saaara_
·
Träning Hej! Om man har en känslig och het häst är det bättre eller sämre att rida barnbacka? Jag red så gott som alltid min förra foderhäst...
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: Kaffikakk
·
Träning Hrm, vet inte om denna tråden hamnar rätt men vi får hoppas på det. I alla fall, var ute och gick med pållen i går. Gick en runda som...
Svar
3
· Visningar
1 497
Senast: Eme_liie
·
M
Träning Måste bara få skriva av mig. Är en aningens upprörd:crazy: Lilla totton och jag skulle idag rida i paddocken som ligger ca 10min...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 686
Senast: Jenny
·
Träning Jag har en fd. travare på 13 år. hon har inte gått på banan sedan -99 så det var ett tag sedan nu. Hon fattar galopp jättefint på volt...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: hillevie
·
Träning Hur ska man komma tillrätta med en häst som bara drar ner huvudet när man rider.Han är otroligt stark. Kom med bra tips ,så blir jag glad.
Svar
6
· Visningar
1 338
Senast: cristobal
·
Träning tog hem min häst 2 augusti efter 2 månader med nästan enbart bete, hor reds ca 2 dagar i veckan i somras. så jag byggde sakta upp hennes...
Svar
10
· Visningar
1 565
R
Träning Ja, hur rider ni med sätet, kroppen, vikter, hur gör ni när ni gör halt driver på osv.. använder ni knäna? Jag känner verkligen att...
Svar
6
· Visningar
2 258
Senast: ujent96
·
C
Träning Nu när ena hästen måste tas bort så håller vi på för fullt att leta efter något som kan gå som sällskap till femåringen. Har nu hittat...
Svar
5
· Visningar
832
S
Träning Hej. Jag har en liten underlig fråga. Hur lär jag hästen att trava på kommando? Han stannar lätt, o skrittar vid kommando, men han e...
Svar
9
· Visningar
986
Senast: Tscabo
·
Träning Min häst, som i alla år har varit superenkel att lasta, har helt plötsligt börjat krångla. Förr har han alltid gått rakt in, jag har...
2
Svar
29
· Visningar
3 877
Senast: millan71
·
S
Träning Hej ! Jag har ridit i 3 och ett halvt år ungefär.. Jag hyr en westen häst varannan helg men man kan rida vanligt på henen men man ska...
Svar
12
· Visningar
1 112
Senast: S-aabina
·
Träning Hejsan hejsan! Jag är väldigt fascinerad av Klaus Ferdninand Hempfling och hans sätt att jobba på. Eftersom jag vet att jag inte är...
Svar
9
· Visningar
992
Senast: Nethril
·
Träning Någon med erfarenhet? Jag har på riktigt verkligen noll koll. Men jag hålle rpå att mögla av leda av att hasa runt i skritt i skogen på...
2
Svar
30
· Visningar
2 623
Hästhantering (Första tråden jag började på försvann medan jag skrev, så jag gör ett nytt försök) :) ) Har tittat i NH-bildtråden. Ser många bilder...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
17 402
Senast: Lillfi
·
C
Träning En lite konstig fundering kanske.. Har inte förrens nyss börjat tänka på att när min häst "går på tygel" ser han väldigt avslappnad...
Svar
8
· Visningar
1 173
Senast: Kratus
·
H
Träning Har en treåring nu som vi har börjat rida in och allt går super. Men hur gör man när man ska träna bilvänjning? Vi var tvugna att gå en...
Svar
5
· Visningar
981
Senast: HonSomSyns
·
T
Ridning Vore kul att veta vad ni rider och tränar i för sadlar :) Om ni har en sadel till hästen eller om ni har fler,tex byter vid skolridning...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
31 095
Senast: twilightwilma
·
S
Träning Hej alla På våran klubb har de fört in en regel att man inte får träna för några andra än ridskoleinstruktörerna.:crazy: Om man vill...
2
Svar
21
· Visningar
2 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka