Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Lång, invecklad tråd. Har haft lösdrift nu i 3 år och har alltid haft väldigt bra flock trots att hästar har kommit och gått. Hagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 296
Senast: Yrja
·
Träning Vi har en häst på ridskolan som inte alls är förtjust i beröring. Han sparkas så fort man rör honom på kroppen och accepterar det inte...
Svar
19
· Visningar
2 639
Senast: kenttjej
·
Hästhantering Kan någon säga mej var jag kan få tag på KF Hempflings bok/böcker "Dansa med hästar", "hästarnas budskap" och "hästens själ" Har...
Svar
11
· Visningar
2 783
Senast: Naddi
·
Träning Stallet som jag ska stå i har ingen täckesservice så jag undrar lite hur jag ska lösa det? Kan man ha samma täcke ute och inne? Vad ska...
Svar
15
· Visningar
1 398
Senast: hillevie
·
Y
Träning Jag hyrde min ponny som är 4 år för två månader sedan. Tills ca denna vecka så har han varit en supersnäll häst i all hantering, och...
Svar
2
· Visningar
729
Träning Vi har problem med att ägarna har svårt att ta ut sin häst ur hagen utan att alla andra hästar kommer med. De "starka" hästarna...
Svar
9
· Visningar
1 515
Senast: BeastieBabe
·
Träning Sag nagot häromdagen som gjorde mig lite illa berörd, och jag undrar vad ni tror om det hela? Sahär är det: Pa ridskolan där jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 036
Senast: muppia
·
Träning Jag kanske ska rida barbacka nästa lektion på ridskolan. En av hästarna har fått skav av sadeln, men på ett ställe som man inte skaver...
Svar
18
· Visningar
1 540
Senast: Cizma
·
Träning Ja e ju van vid att ha en alltid "normal" valack som inte har humör svengningar. Å ja har alltid små fnittrat lite över morsans märr när...
Svar
13
· Visningar
3 169
Senast: Fippel
·
Träning Vi har ett nytt avelssto i år med föl vid sidan som sedan i våras har gått tillsammans med ett annat sto med föl. Häromdagen släppte vi...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Boop
·
K
Träning jag har en häst som ofta hoppar ur hagen även fast staketen är höga. är det ngn er som haft detta problem och hur har ni löst det??
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 494
Senast: anni0301
·
Träning Hade planerat att rida i det vackra höstvädret idag, men när jag kommer till stallet så är min häst inne och de andra två var ute och...
2
Svar
26
· Visningar
2 569
Senast: tinituss
·
K
Träning Vet inte vad jag ska göra.. De är såhär att jag sålde en ponny för ett år sedan. Den vad då grundutbildad och hoppad upp till 110 på...
Svar
4
· Visningar
1 193
Senast: Kaareninah
·
Hästhantering Hej, min 6 åriga fullblodsvallack har fått en rejäl hovböld fram,o skulle stå på box 2 veckor, med dagliga promenader, enligt...
Svar
2
· Visningar
1 212
N
Träning Hej på er allihop. Jag är en sån där som har smugit omkring länge på buke men inte skrivit nåt så jag är inte helt hundra på om tråden...
Svar
9
· Visningar
1 018
Senast: sassiball
·
  • Låst
Träning Ja, då postar jag ännu en ny tråd för oss med -05or :) Den andra fylldes nog dubbelt så snabbt som den första. Hoppas de kan fortsätta...
55 56 57
Svar
1 121
· Visningar
69 893
Senast: IngelaH
·
H
  • Låst
Träning Tycker att det skulle vara kul med en tråd om årets föl som 05 orna, 04 orna med fler har... Berätta lite om dem och vad Ni har hunnit...
55 56 57
Svar
1 122
· Visningar
74 567
Senast: IngelaH
·
Träning Har fått möjlighet att välja att ha min häst i egen hage eller tillsammans med kompis!!!Tillsaken hör att min häst har varit flockledare...
Svar
3
· Visningar
990
Träning Som överskriften antyder... Vad änvänder ni för bett till era små pärlor? Själv använder jag ett 2-delat vanligt tränsbett...
Svar
9
· Visningar
953
Senast: beauspirit
·
S
Träning Hej Jag undrar hurm an får hästen att arbeta i rätt form vad för övningar och sånt ska man göra ? Det finns säkert redan ett tråd...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31