Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Just nu känns allt så jobbigt!! Har min 8årige valack som jag haft i ca. 2 månader... Problemet med honom är att han är såå låg i...
Svar
3
· Visningar
1 139
Senast: Snowball
·
Ridning Jag har 2 st 2,5-åringar. Kan man börja öva samling, öppnor och slutor direkt på så unga hästar, vid hand? Kommer varvas med vanlig...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 974
Senast: Petruska
·
E
  • Låst
Träning Hej och hjärtligt välkommna till denna tråd !:d jag vet att det finns en annan tråd om det här, men den sista där skrev senast 07. så...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Immer
·
Träning Hoppas jag lägger tråden rätt annars får moderatorn flytta den. Har letat lite här efter tips på sysselsättning i boxen nu när...
Svar
10
· Visningar
2 418
Senast: acj
·
S
Träning Nu tryter mina kunskaper och nerver strax. Ett problem har uppstått med min hblkille. Han är 16 år gammal och går svår A dressyr. Det...
2
Svar
35
· Visningar
2 726
Senast: Songbird
·
Träning Har nyligen köpt ett 2-årigt sto som inte är van att sitta fastbunden (utom i transport, som hon åkt ca 4 gånger i sitt liv). Tänkte nu...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 004
Senast: axel
·
S
Träning jag är medryttare på ett russ jag inte kan rida så jag tömkör istället. hon är inte så utbildad och jag vet inte riktigt hur man ska...
Svar
18
· Visningar
5 895
Senast: sarasvk
·
C
Träning På ridklubben där jag rider ska det anordnas märkestagning. Märkena som går att ta då är Grön och Vit. Vart kan jag hitta mer...
Svar
12
· Visningar
2 429
Senast: bollen__
·
Träning Hejsan, snart får jag hem min nya häst. Och då vill man ju ha lite saker till pållen min (: Han är en maxad d-ponny, irländsk import och...
Svar
6
· Visningar
911
Senast: jassica
·
Träning Jaha.. Det är bara att inse att min häst skiter (i stort sett) fullständigt i mig... Jag behöver tips på hur man jobbar fram det här...
2
Svar
32
· Visningar
2 714
Senast: flashlight
·
Träning Hur fungerar det för er att köra häst i mörker? Har ni lampa inne i transporten, eller får hästen stå mörkt? Vad tycker o tänker ni...
Svar
18
· Visningar
3 225
Senast: Mitrolle
·
Träning Alltså, det här med underlag. Vad räknar ni som hårt underlag? Vad räknar ni som mjukt underlag, och vad sern ni som bra underlag...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 107
Träning Har funderat över detta ett flertal gånger. Jag har två shetlandsponnyer som rids av barn. Jag tömkör dem minst en gång i veckan, ibland...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Bewelinn
·
K
Träning När kan man börja NH-träna unghästar. Har börjat med att hon ska ge efter för tryck. Försöker rätta till henne när hon försöker springa...
Svar
17
· Visningar
1 723
Senast: martha
·
Ridning Har försiktigt börjat smyga in på AR-banan och har nu börjat fundera på kapsonens inverkan vid böjning. För tillfället rider jag...
Svar
19
· Visningar
1 822
Senast: Totola
·
Träning jag sitter och smygklämmer med innerlåren hela tiden- vilket är enormt störande- för både mig och hästen!! Rider för insturktör varje...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: Soranto
·
M
Träning vänder mig till er som har nått tips ang vår b-ponny, vi har haft henne i två år. hon är 7 år. är min dotter på 8 år som har henne. när...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: mira
·
Ridning http://www.st-georg.de/# Ett litet prov. Tekniken går framåt med stormsteg!
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: dutchess
·
S
Träning Hur ofta har de vila? (Dvs flera veckor i sträck)
Svar
10
· Visningar
1 396
Senast: Bonde456
·
Träning Tänkte ta och "leka" lite med min häst, genom en liten agilitybana i paddocken. Någon som har förslag på hinder? Kommer inte på...
Svar
9
· Visningar
2 479
Senast: monika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka