Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Nu vill jag höra era åsikter! (och vad är det han sätter om halsen??) http://www.youtube.com/watch?v=LOmEFHa8AGI&feature=related...
2
Svar
35
· Visningar
2 405
Senast: CarolineNSV
·
Träning Hur lär du en häst att fatta galopp? 1. Om den inte naturligt fattar över hinder/bommar. 2. Om det är en travhäst?
Svar
12
· Visningar
2 400
Ridning Hur "öppen" är den klassiska ridningen? Jag har inte ridit lektion sen jag slutade på ridskolan för sex sju år sen. Sen dess har jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 385
Senast: Totola
·
H
Träning Min unghäst lägger sig gärna i i sin nybäddade box eller i ridhuset för att rulla sig. Tänkte utnyttja detta till att lära honom att...
Svar
7
· Visningar
1 132
Senast: Sammet
·
E
Träning Hej på er alla sötnosar ! Jag äger ett underbart Arabsto från 2006. och jag undrar om, :p alltså jag har hör att man ska rida in dom...
Svar
15
· Visningar
1 434
Senast: Eldorado
·
L
Träning Har någon tips om hur man får unghästar att sluta nafsa efter en? Det är det typiska leknafset, alltså inte någon aggressivitet bakom...
Svar
6
· Visningar
1 233
Senast: lovelylace
·
Träning Måste rådfråga er på Bukefalos. Jag har fastnat för en liten ohanterad 3,5-åring som är insutten men inte inriden. Jag hade tänkt att ta...
Svar
14
· Visningar
1 448
Senast: Werze
·
M
Träning Tänkte att någon kanske har lite bra tips till mig:) Har köpt en unghäst på tre år, och skulle gärna vilja se lite vad andra tycker...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Elinoor
·
T
Träning Nästa vecka ska jag rida hubertusjakt:) ska bli roligt har blivit en tradition. Någon mer som ska eller har ridit ?
Svar
1
· Visningar
722
Senast: experten
·
Träning Önskar tips på hur man får en ponny (haflinger) att stanna i hagen:confused: Går i hage med tråd, ca 1,5 meter hög, tre trådar med...
Svar
16
· Visningar
1 532
Senast: skjona
·
Träning Är det någon som har en mindre ponny som
Svar
7
· Visningar
1 523
Senast: Soranto
·
A
Träning Vilka ridmärken finns det? Ridborgarmärket vet jag, men sen inom dressyr vad finns det där???:confused:
Svar
1
· Visningar
890
Senast: Tuvisen
·
Z
Träning Hej, jag har en haflinger med otroligt tjock man, stubbade den till sist men undrar om man på nåt smart sätt kan spara ut den igen. Han...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: zzz123
·
Träning Är det någon som har hästen inackorderad och som samtidigt har en liten kompis till sin häst? Hur funkar detta? Betalar ni samma hyra...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Solis
·
F
Träning Hej, jag har en fråga vad gör hästen när den pullar?
Svar
6
· Visningar
1 505
Senast: fredrikaa
·
S
Träning Jag letar febrilt efter en bra bok om tömkörning. Inte med inriktning mot att man tänker köra sin häst, utan som ett komplement i...
Svar
8
· Visningar
3 182
Senast: Jeeves
·
I
Träning Hej! Jag är på G att köpa häst. Vill gärna ha den på lösfrift, o så naturligt som möjligt. Jag skulle vilja höra om era erfarenheter när...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
16 286
Senast: axel
·
L
Träning Hejsan. Hoppas det finns någon som kan hjälpa mej med mitt problem (: Har märkt att jag är rätt hård i händerna när jag rider, och...
Svar
10
· Visningar
1 179
Senast: tara
·
Ridning Hur skulle ni gå tillväga för att lära denna häst att trava? Han har ett mycket lateralt rörelsemönster; passaktig skritt, grisepass...
2
Svar
30
· Visningar
3 142
Senast: Lilla_My
·
  • Låst
Träning Behöver lite hjälp med idéer och tips på vad jag kan hitta på för nånting med hästen jag håller på rida in. Hon är en 3årig vbl travare...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka