Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning kanske är en enkel fråga men , ha fått höra så mycket igenom åren så nu undra jag hur ni rider med era händer....:) först fick jag lära...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: Elina8
·
B
Träning Hej. jag har en valack på 5år, som bara är grundriden. jag har fått hem honom för bara nån dag sen. igår när jag skulle ta en...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: skuggi
·
N
Träning det här är mer en suck-och-skriva-av-mig-tråd än en fråga.:cry: Min 4-åriga vallack är totalt socialt inkompetent med andra hästar...
Svar
14
· Visningar
1 636
K
Träning Hur gör ni när ni vänjer in hästarna vid benskydd?
Svar
15
· Visningar
1 521
Senast: Piraja
·
L
Träning Jag blir så upprörd så nu måste jag skriva av mig... Idag skulle jag ta min lugna och till 99% trafiksäkra häst på en barbacka...
Svar
12
· Visningar
1 779
Senast: Snixten
·
J
Träning Altså, jag är säkert ingen duktig ryttare eller kan allt om hästhantering, nej verkligen att rida in hästar har jag aldrig gjort för...
2
Svar
21
· Visningar
1 985
Senast: Anna37
·
D
Träning Håller på att sätta igång min snart 6 åriga nsv valack ordentligt nu och det går framåt måste jag säga. Han är underbar, väldigt snäll...
2
Svar
20
· Visningar
2 525
Senast: Canoó
·
M
Träning hej :D jag har en c-ponny som har börjat sticka:( han är rätt stark så han är inte alltid så lätt att hålla. han sticker oftast bara...
Svar
9
· Visningar
1 162
Senast: Mynta2
·
Träning Jag lyckades lasta min häst på första försöket idag:D Det är helt underbart! Han har varit så himla svår att lasta av någon anledning...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Bambilino
·
Träning Mitt sto, quarter,11 år, haft henne i ett halvår: Hänt några gånger när jag stått och "kelat" med henne; kliat i nacken, smekt över...
Svar
6
· Visningar
1 258
Senast: Tussemaja
·
E
Träning Hejsan Alla hästtokiga !!! Man ser ju riktigt många som har problem med sina hästar och så vidare, det är så himla synd just för...
Svar
2
· Visningar
1 117
Senast: Zlatan
·
Träning Jag har en arab, som verkar vara bekväm och lat av sig. Begär jag någonting, blir han supertjurig, vill jag att han ska gå i form, så...
Svar
13
· Visningar
3 940
Senast: Tuvisen
·
C
Träning Min ridlärare sa åt mig att inte släppa alls på tyglarna under pågående lektion (vi skrittade) för då förstörs allt som vi jobbat upp...
2
Svar
35
· Visningar
3 003
Senast: Jenny
·
S
Ridning Nu är jag igång igen :-) Eftersom jag precis köpt ny häst och därför också kommer att få köpa mig en ny sadel, funderar jag på om det...
Svar
6
· Visningar
1 153
Senast: fjordtokan
·
Träning Jag vet inte om det är varken rätt forum eller rätt använt ord? Men ibland ställs min häst kunskap på sin spets. Man pratar om...
Svar
10
· Visningar
1 428
Senast: avslutat medlemskap
·
F
Träning Vill ha lite åsikter! Hur ställer Ni er till att hoppa av hästen och leda förbi läskiga saker under uteritt? Rätt eller fel? Motivera...
2
Svar
21
· Visningar
1 567
C
Träning Hej! Mitt sto är inte intresserad av att ridas ut ensam. Jag vet att det säkert beror lite på ledarskapet men skulle ändå vilja se om...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: c1280
·
J
Träning Hej! Jag har en liten fråga kring priset på ponnyer. Min dotter Lina har en D-ponny som hon tävlat i nästan ett år. Han är värdens...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Toker
·
Träning Jag har hamnat i en ganska jobbig sits med min foderhäst. När jag fick hem henne var hon inte riden på ett bra tag eftersom hon bara...
Svar
19
· Visningar
1 420
Senast: fejko
·
A
Träning Har en häst tillsammans med en kompis (vi båda äger hästen 50% var). Vi köpte en helt ny sadel för ett väldigt högt pris, utprovad...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: jassica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka