hur ska man ha händerna .????

Sv: hur ska man ha händerna .????

Nu förespråkar jag inte på något sätt liggande händer med tummarna mot varandra, men jag är inte helt med på ditt argument till varför det är dåligt.
För visst kan man vrida om underarmen och ha kvar samma position i armen och armbågen in, fast man lägger ner händerna.

Jag testade själv (för jag trodde att det stämde) men det händer ingenting med mina armbågar. Däremot blir man ju mer spänd i armen, det är inte alls lika bekvämt och avslappnat som att hålla handen upprätt.

Har du händerna liggandes så korsar underarmens ben varandra och gör att du blir låst och stum.
Oftast finns det ju bra anledningar till varför de allmänna så att säga "klassiska" sätten vi lär oss att sitta osv har levt kvar och är just allmänngiltiga. Vid t ex lodrät sits kan du inverka maximalt och hålla både din och hästens balans, istället för i stolsits eller när du på annat vis sitter fel.
Samma sak med händernas position. Det klassiska är ju att ha dem som på den där bilden och det är ju för att det är det som visat sig fungera bäst.

Sedan är ju händernas position liksom allt annat anpassningsbart efter den häst du sitter på och dina egna fysiska förutsättningar, vilken övning du rider osv.

Ja just det ja. Kände ju att det blir spänt men hade inte ne tanke på hur det blir inne i armen, bra och intressant förklaring. :bow:

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Elo
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
695
Senast: Badger
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
879
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
412
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka