Flock hästar rymde utanför Borås

En flock med ett 20-tal hästar rymde från ett ridhus utanför Borås under måndagseftermiddagen. De tog en springtur ut på vägen, men vände sedan tillbaka av sig själva.
– Vi får prata de busigaste killarna i hagen till rätta, säger ridhuschef Sara Eriksson.

Funderade på hur i hela friden man 1) kan ha 20 hästar i ett ridhus och 2) hur de lyckas rymma därifrån. Visade sig att det var hagen de rymt från, inte ridhuset som det står i ingressen som citeras här...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Mer tid i stallet och mindre tjat om läxor från föräldrar. Det var när ridskoleeleverna själva efterfrågade möjligheten att få hjälp med...
Svar
0
· Visningar
135
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 052
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 083
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 614
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka