Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Jag har en 2.5 arig pre hingst som ar runt 155-160 cms mankhojd, han ar ratt hingstig men ar ocksa ratt omogen som hast...stuteriet han...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: lovelylace
·
J
Träning Jag brukar ha ett system när jag släpper ihop hästar här hemma - först en natt tillsammans i stallet så att de kan snusa och se på...
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: Sar
·
G
Träning Hur brukar ni göra med hingstfölen - två stycken vid avvänjning Jag har i år dessa alternativ 1.) Med unghingstarna 2,5 år 2.) Med...
Svar
10
· Visningar
1 031
Senast: Sar
·
Träning En gubbe i stallet har lite problem med sin häst och jag har lovat se vad jag kan göra. Enda problemet är egentligen att stoet bara vill...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: vildros
·
L
Träning Har ett halvblod på 16 år, rider ofta ut i skogen och det händer ju att man stöter på "läskiga" saker. Min häst är rätt tittig men det...
Svar
10
· Visningar
1 017
Senast: Centaur
·
Träning Hej! Jag har bara en liten fråga, och det är hur man mäter bomvidden? Jättetacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
748
Senast: H_lena
·
T
Träning Min häst vägrar att lyfta sina framhovar.. Jag har endast haft henne i två månader och i början fick jag lyfta frambenen, men hon kunde...
Svar
18
· Visningar
2 296
Senast: Ylva86
·
Träning Som rubriken säger; Hur lägger ni upp träningen för en 3-åring (2005:a) ? Jag har precis köpt en 3-åring, (Han är inriden och rids i...
2
Svar
23
· Visningar
3 596
Senast: majabergman
·
P
Träning Lite löjligt nyfiken bara, men kan man rida samma häst två pass per dag regelbundet, om den får rätt mat? Ridskolehästarna går ju flera...
Svar
5
· Visningar
1 524
Senast: Paoo
·
H
Träning Min lilla isishingst år ett år nu , jag förstår ju att det är alltför tidigt att börja tömköra honom redan nu. Men i vilken ålder tycker...
Svar
4
· Visningar
1 296
Senast: Boj
·
Träning När jag stod och diskade så började jag filosofera(som jag brukar göra)lite om England och om ridning med häst i trafiken. I...
Svar
10
· Visningar
2 232
Senast: Soranto
·
C
Träning Eftersom vi nu måste ta bort gammelman håller vi för fullt på att leta efter en sällskaps ponny till mitt fem åriga fullblodssto. Har...
Svar
7
· Visningar
957
Senast: jassica
·
C
Träning hej! På lördag kommer min nya foderponny, ett arabsto på 3 åår. Jag är jättekär! Hon är världens snällaste själ och vill ha någon som...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Amk
·
Z
Träning Har en valack (hbl) född maj 2006. Hade tänkt visa honom på treårstestet i vår. Han är ganska lite hanterad, var lite tuff under våren...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Havregryn
·
I
Träning hej precis som jag skrev så börjar min häst takta så fort jag vänder hemåt på en ridtur och om man rider en runda efter ungefär hälften...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: ibiza05
·
M
Träning Ber moderator flytta tråden om den är fel. :) Nu är det så att jag har funderat på att skicka min 8åriga varmblodsvalack på...
Svar
9
· Visningar
1 381
Senast: Immer
·
C
Träning Jag har haft ett halvblod sen ett halvår tillbaka. Han är 9 år och får normalt med foder och rids/tränas/tävlas regelbundet. Där han...
Svar
8
· Visningar
2 333
Senast: Elinabergh
·
Träning Vad tycker du att man ska kräva när man lämnar ut sin häst/ponny till ett stall på in/tillridning/utbildning? Finns många på marknaden...
Svar
5
· Visningar
3 037
Senast: Elinabergh
·
F
Träning Sedan ett år tillbaka har jag haft minhäst på en lösdrift med tre andra hästar. Dom tre andra hästarna ägs av samma person. Det är bara...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 360
Senast: Ängslig
·
Träning usch, kom just från ett ridpass med min pålle som är väldigt känslig. jag brukar verkligen ha tålamod med honom, för jag vet att han...
Svar
15
· Visningar
1 451
Senast: Kaffikakk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka