hästmetod, era åsikter..

Sv: hästmetod, era åsikter..

Omoget:mad:
Gillar inte detta alls, hästen i sista filmen var ju vettskrämd:crazy:

-Ja! alltså jag finner inte ord? - vad han gör där människan?? :crazy:

Enda anledning att hästen står still är den lilla trygghet den försöker få av den andra hästen på andra sidan staketet...

Det finns säker de som tycker att det är en lysande metod- uppenbarligen.
Är 100 på att ngn i Sverige kommer att ta efter:mad:

-Ja! alltså jag finner inte ord? - vad han gör där människan?? :crazy:

Enda anledning att hästen står still är den lilla trygghet den försöker få av den andra hästen på andra sidan staketet...

Aaa, angligen, eller som Oliven sa..Eller kanske både ock..
Inge bra idé iallfall:crazy::(

knapp

jag är lika förvånad som alla andra i tråden. Att tvinga en häst att röra sig på tre ben är ju helt vansinnigt, att han sedan faktiskt sitter upp på den... jag fattar det bara inte...

Han har ju stjärnsporrar på fötterna som han sitter och trycker in i i hästens sidor. och han sliter ju vist dne i munnen!

Finns mycket bättre sätt att lösa dessa problemen på. Speciellt eftersom man ser att hästen blir stressad bara schabraket kommer på...

Dessa vilda västernstjärnor är inte särskilt pedagogiska:crazy:

Undrar hur de fostrar sina barn:eek:

*KL

Blev så provocerad av dessa fasansfulla filmer att jag skrev ett långt upplysande mail till den som lagt ut filmerna (vilket jag antog var han själv)
Förmodligen så har det ingen verkan alls men man kan ju hoppas att det väcker någon slags tanke...

Det värsta är ju att han framställer sig själv som en snäll, genomgod, horsemanship, vänlig man! Han skriver i början på alla filmerna att hans video är något alla goda hästägare borde äga... Ja som ett exempel på vad man absolut under inga omständigheter INTE INTE INTE ska göra!!

Det dumma är ju att många som ser filmerna säkerligen kommer ta efter hans metoder som jag anser vara inget annat än djurplågeri...

Fy fabian, säger jag bara!!
Blir fysiskt illamående i kropp och själ....
J-a översittaretyp!!
Hoppas att jag aldrig kommer att få uppleva något liknande irl,
då kan jag tyvärr inte ta ansvar för mina handlingar......

"Något som varje hästmänniska borde äga", hans dvd?
Förbannat sent april-skämt eller vad:mad:

/J.

Nu har jag tittat på film 1 flera gånger och jag tror ärligt talat inte på att det är en problemhäst, snarare en häst som är otroligt snäll som går med på alla hans dumheter och som är väl tränad inför att göra bockningar på beställning.

Kolla när han sitter upp, han grejar med hästen och när han slutar står hästen still, hästen står sedan snällt tills han har satt sig tillrätta och när han pratar står hästen också lugnt och stilla:grin:

Att utsätta någon häst för hans dumheter är så dumt att det inte finns ord för det:mad: sådana som han skulle knappt få se hästar på kort ens:mad:

Att alla hästälskare skulle se hans dvd är ju faktiskt sant, i avskräckande syfte, hur man absolut inte får bete sig mot en häst, någonsin.

KL

This video shows John Pinnell taking last ditch action to train a horse to stop bucking. Before making ANY comments on this video, please be aware that many people had treid to resolve the problem with this horse and failed. The horse was destined to be put down before John was involved.

så står det ju under info film nr 2.

Hur ska man jobba med en häst som andra försökt jobba med o bockningarna finns kvar? Anta att man hade en häst som bara bockade, sadel, tänder & hälsa o allt annat var UA? Ok, har ni varit med om såna hästar?

Gör han rätt eller fel? är det resultatet som räknas eller vägen dit? Fanns det några fördelar?

KL

This video shows John Pinnell taking last ditch action to train a horse to stop bucking. Before making ANY comments on this video, please be aware that many people had treid to resolve the problem with this horse and failed. The horse was destined to be put down before John was involved.

så står det ju under info film nr 2.

Hur ska man jobba med en häst som andra försökt jobba med o bockningarna finns kvar? Anta att man hade en häst som bara bockade, sadel, tänder & hälsa o allt annat var UA? Ok, har ni varit med om såna hästar?

Gör han rätt eller fel? är det resultatet som räknas eller vägen dit? Fanns det några fördelar?

Bockningarna är inte särskilt allvarliga enligt mej.

Min fjording bockade bra mycket värre än så och visst fick man vara med och vara beredd men aldrig att jag hade utsatt henne för några sådana dumheter som han utför.

Så enligt min åsikt så är det vägen dit som räknas, ingen har rätt att bete sig så mot en häst som han gör.

Dessutom syns det att sadeln inte passar alls.

Jag tänkte att den bästa approachen inte var att skälla så jag bara upplyste honom om att sadeln inte passade och hästen visade detta tydligt, att binda upp ett ben på en "problemhäst" aldrig kan lösa ett problem bara ett symptom och sen att allt han gjorde var onödigt, farligt och inte fyllde någon funktion utan bara gjorde saker värre...

Sen kan jag möjligtvis ha tappat fattningen lite mot slutet och förklarat att ingen som behandlar hästar så som han gör inte borde få vara nära dom och att han missbrukar media för att sprida sin idiotipropaganda och då förstör hästvärlden......

Som sagt jag tänkte från början inte skälla men allt han gjorde var ju ren idioti!!!
såå jag kan ha läckt ut lite aggresioner haha...

Han har varit uppe på tavlan förut här.

I stort sett kom vi fram till att han inte var så vettig... typ...

Han har varit uppe på tavlan förut här.

I stort sett kom vi fram till att han inte var så vettig... typ...

Ok, det har jag missat.
Nej det är väll inte så mycket mer man kan komma fram till egentligen.. ;)
Men man blir väldigt provocerad.

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: MJLee
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 201
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
2 011
Senast: Kajsalisa
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka