Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hej! Jag är så vansinnigt irriterad och måste bara höra vad ni andra tycker och om ni har liknande erfarenheter. Jag rider två ggr...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 161
Senast: Verdandi
·
P
Träning Hej! Jag ska tävla på lektionshäst, klubbmästerskap, ihelgen. Alla jag tävlar mot är privatryttare. Nu är det ju ingen direkt "viktig"...
Svar
5
· Visningar
1 329
Senast: Raderad medlem 68338
·
Träning Nu har älgjakten varit igång ett tag och ridningen har tagit tvärstopp. Men igår lånade jag ne paddock 1 km bort och måste då skritta...
2
Svar
22
· Visningar
2 214
J
Träning Hehe visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här, men men. Ja, jag funderade lite på det här i går, och även idag. Jag är väldigt...
Svar
9
· Visningar
6 809
Senast: Mjuppi
·
Träning Kan man starta ett fullblod i kvaliten? HUr går man tillväga? Vad finns det för saker man kan starta med en 4 åring? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: pompa04
·
A
Träning Har en häst som jag verkligen inte förstår hur han gör med sitt vatten i boxen. Jag får mocka ut halva boxen, ( spånet är så blött att...
Svar
15
· Visningar
1 766
Senast: Russin8
·
S
Ridning Hej, vet inte om detta är rätt forum men eftersom jag är mycket inspirerad av AR och rider väldigt mycket enligt dom principerna så...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 152
Senast: Totola
·
Träning har en halvblods valack som skadat sig och ej gå att ridas just nu, det enda jag får göra är att leda honom i grimskaft och han får...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: hillevie
·
D
Träning Hej! Jag undrar hur man gör en galoppfattning ifrån skritt?
Svar
13
· Visningar
4 227
Senast: Elina8
·
S
Träning jag har en ponny som inte vill gå in i stallet :/ när jag ska ta in han och tex. borsta så stannar han utanför stallet och vill inte...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: Jossan Älskar Saga
·
V
Träning Jag har köpt mig en ettårig islandsvalack som är hur go och glad som helst! Dock så är han jätte om överdelen av huvudet. Jag får klia...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Thora
·
Ridning men ville bara säga att jag börjat fatta nu. Det här med HUR man böjer på rätt sätt. Ponnyn visade mig igår :love: vad det var som...
Svar
18
· Visningar
1 397
·
J
Träning Jag har ett new forest sto på 8 år. Hon är vääääldigt stoig av sig (hehe typ brunstig varannan vecka), och hon är jättekonstig ibland...
Svar
17
· Visningar
1 440
Senast: flashlight
·
Träning Har tre hästar, två vuxna ston och en snart 6 månaders fölunge i lösdrift. Ligghall med massor av halm. Ger just nu hö tre gånger om...
2
Svar
20
· Visningar
2 630
Senast: Yrja
·
C
Träning Nu vill jag höra era åsikter! (och vad är det han sätter om halsen??) http://www.youtube.com/watch?v=LOmEFHa8AGI&feature=related...
2
Svar
35
· Visningar
2 403
Senast: CarolineNSV
·
Träning Hur lär du en häst att fatta galopp? 1. Om den inte naturligt fattar över hinder/bommar. 2. Om det är en travhäst?
Svar
12
· Visningar
2 399
Ridning Hur "öppen" är den klassiska ridningen? Jag har inte ridit lektion sen jag slutade på ridskolan för sex sju år sen. Sen dess har jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 382
·
H
Träning Min unghäst lägger sig gärna i i sin nybäddade box eller i ridhuset för att rulla sig. Tänkte utnyttja detta till att lära honom att...
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: Sammet
·
E
Träning Hej på er alla sötnosar ! Jag äger ett underbart Arabsto från 2006. och jag undrar om, :p alltså jag har hör att man ska rida in dom...
Svar
15
· Visningar
1 433
Senast: Eldorado
·
L
Träning Har någon tips om hur man får unghästar att sluta nafsa efter en? Det är det typiska leknafset, alltså inte någon aggressivitet bakom...
Svar
6
· Visningar
1 233
Senast: lovelylace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.