Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Uttrycket "en bättre" som "en bättre torsdag", "en bättre helg", "en bättre AW". Bättre är komparativ.

Bättre än vad??? Den genomsnittliga torsdagen/helgen/AWn? Förra? Bättre än den sämsta torsdagen/helgen/AWn någonsin?

Säg EN BRA torsdag/helg/AW om det är det du menar, för bövelen! Eller den bästa torsdagen/helgen/AWn någonsin om det är så trevligt? Men inte "en bättre" utan att berätta för omvärlden vad den är bättre jämfört med!!! :mad:
 
Uttrycket "en bättre" som "en bättre torsdag", "en bättre helg", "en bättre AW". Bättre är komparativ.

Bättre än vad??? Den genomsnittliga torsdagen/helgen/AWn? Förra? Bättre än den sämsta torsdagen/helgen/AWn någonsin?

Säg EN BRA torsdag/helg/AW om det är det du menar, för bövelen! Eller den bästa torsdagen/helgen/AWn någonsin om det är så trevligt? Men inte "en bättre" utan att berätta för omvärlden vad den är bättre jämfört med!!! :mad:
Jag läser "bättre än din" och blir extra provocerad. Men ändå mindre provocerad än av "bästaste". :yuck:
 
Uttrycket "en bättre" som "en bättre torsdag", "en bättre helg", "en bättre AW". Bättre är komparativ.

Bättre än vad??? Den genomsnittliga torsdagen/helgen/AWn? Förra? Bättre än den sämsta torsdagen/helgen/AWn någonsin?

Säg EN BRA torsdag/helg/AW om det är det du menar, för bövelen! Eller den bästa torsdagen/helgen/AWn någonsin om det är så trevligt? Men inte "en bättre" utan att berätta för omvärlden vad den är bättre jämfört med!!! :mad:
Det har jag aldrig sett, tack och lov! :D Tror jag skulle toka det som "bättre än vanligt" och att det vanliga i så fall inte är särskilt bra alls... men hur vanligt är det med en AW till exempel? förhoppningsvis är de väl generellt bra?
 
Uttrycket "en bättre" som "en bättre torsdag", "en bättre helg", "en bättre AW". Bättre är komparativ.

Bättre än vad??? Den genomsnittliga torsdagen/helgen/AWn? Förra? Bättre än den sämsta torsdagen/helgen/AWn någonsin?

Säg EN BRA torsdag/helg/AW om det är det du menar, för bövelen! Eller den bästa torsdagen/helgen/AWn någonsin om det är så trevligt? Men inte "en bättre" utan att berätta för omvärlden vad den är bättre jämfört med!!! :mad:
En bättre än en genomsnittlig skulle jag påstå! 😁 Tänk att man sitter på en strand i värmen med en drink i handen en tisdag. Det är definitivt "en bättre tisdag" 😎😁
 
Electrosux som hållit på sen juli med våra garantiärenden -och fortfarande är bara hälften åtgärdat. De har varit här (separat historia då teknikern bara ville hantera två av fyra saker), sen bokades en ny tid -som de glömde av, jag var skitarg för hade tagit ledigt från jobbet. Så de bokade en ny tid. En gubbe ringer morgonen innan och bara; är du hemma? Jag tänkte komma nu. Jag: nej, jag är på jobbet -och ni har ju bokat in en tid med min sambo imorgon. De kom nästa dag och åtgärdade något, men inte allt. Sen för nån vecka sen smsade en gubbe på kvällen att han kommer imorgon -sambon såg inte det, så mitt i ett möte (han jobbade hemma) så kommer hantverkaren och bara; men jag skulle ju komma idag? Sambon: alltså det är ju inget som var bokat, hade du fått en bekräftelse på att vi var hemma? Man kan ju inte bara komma och hoppas att folk är hemma…
Fortfarande är sakerna inte åtgärdade och vi får inga nya tider utan de tänker dyka upp spontant. Igår kväll, efter 19 får jag ett sms från hantverkaren som vill ha kvitton på produkterna.
 
Har suttit hela jäkla dagen och försökt skriva ett tal som jag ska hålla på fredag. Kommer ingenstans och det känns som ett simpelt skolarbete i högstadiet. :banghead:Gaaaaah! Det är sista talövningen innan våra examinerande tal och det ställs höga krav på språk, formulering osv.
 
Jag skickade ett mail. Fick genast svar att det inte kunde skickas. kopierade texten. Skapade ett nytt med rätt mailadress. skulle klistra in texten. Inget händer. Försöker korrigera mottagarmailen i ursprungsmailet vilket förstås inte går. Kopierar texten till word. Försöker kopiera texten därifrån till mailen. Nej.

Tålamodet är för bövelen slut nu!
 
Har börjat se säsong 2 av en serie men de förklarar inte tillräckligt väl hur allt hänger ihop med säsong 1, så jag är mest förvirrad och kan inte riktigt njuta fullt ut av den nya säsongen 🙄 Testade att läsa någon slags "recap" online men det hjälpte inte så mycket...
 
Jag stör mig på att jag såg ett tips om en serie på SVT play om någon som besökte olika familjer på olika ställen, tex alaska, Nya Zeeland osv men jag kommer inte ihåg vad serien hette, var jag såg tipset och vem som tipsade- och hittar inget på SVTplay. AMEN HALLÅ MINNET!?!?!?!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 028
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 544
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 414
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 657
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp