Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar.
Hon är inte känslig i magen och van att äta färskfoder och rått kött. Hon åt mush tidigare, men vägrar äta det nu.
Lite torrfoder äter hon (varierar mellan olika sorter). Hon äter inte tillräckligt, så hon behöver äta annat också.
Nu ger jag henne lite falukorv, skinka och leverpastej.
Hon får också två kycklingben varje dag. Tyvärr äter hon de inte råa, så jag lägger de i airfryen (utan kryddor) en stund.
En fråga, jag har läst att man absolut inte ska ge tillagade ben från kyckling. Jag ger henne nu enbart köttet från benen. Stämmer det att det är farligt att ge tillagade kycklingben?
Jag ska även köpa köttfärs och kött från gris att ge henne.
Det finns ju en uppsjö av olika köttdetaljer på Willys. Några frågor:
* Vilket kött är bäst att ge?
* Vilket kött bör man undvika?
* Är det ok att ge lever och hjärta från exempelvis kyckling?
* Hur tillagar man bäst köttet (jag har enbart tillgång till kastrull och airfryer).
* Hur är det med kryddor, ska man använda lite salt eller inte?
Alla tipps angående att ge ”människomat” till hund mottages tacksamt.
Jag undanber mig alla kommentarer om hur jag ska få i henne hundmat, eller annat i samma område.
Hon är inte känslig i magen och van att äta färskfoder och rått kött. Hon åt mush tidigare, men vägrar äta det nu.
Lite torrfoder äter hon (varierar mellan olika sorter). Hon äter inte tillräckligt, så hon behöver äta annat också.
Nu ger jag henne lite falukorv, skinka och leverpastej.
Hon får också två kycklingben varje dag. Tyvärr äter hon de inte råa, så jag lägger de i airfryen (utan kryddor) en stund.
En fråga, jag har läst att man absolut inte ska ge tillagade ben från kyckling. Jag ger henne nu enbart köttet från benen. Stämmer det att det är farligt att ge tillagade kycklingben?
Jag ska även köpa köttfärs och kött från gris att ge henne.
Det finns ju en uppsjö av olika köttdetaljer på Willys. Några frågor:
* Vilket kött är bäst att ge?
* Vilket kött bör man undvika?
* Är det ok att ge lever och hjärta från exempelvis kyckling?
* Hur tillagar man bäst köttet (jag har enbart tillgång till kastrull och airfryer).
* Hur är det med kryddor, ska man använda lite salt eller inte?
Alla tipps angående att ge ”människomat” till hund mottages tacksamt.
Jag undanber mig alla kommentarer om hur jag ska få i henne hundmat, eller annat i samma område.