Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio bollar per dag, jag får i henne åtta, max.
Lite torrfoder äter hon också, Doggy, max 0,5 dl mer dag.
Mush är egentligen jättebra mat, men det är svårt att få i henne så mycket som hon ska ha. Finns det något annat färskfoder/blötmat, med hög andel kött, som man inte behöver ge så mycket av?
Jag har tittat på olika sorter färskfoder, men allt säljs i så stora förpackningar.
Wolf of wilderness hade jag gärna testat, men säljs bara i 400 g burkar (Zooplus har 150 g burkar, men bara för vuxna.)
Taste of the wild hade jag också gärna prövat, men hittar inte färskfoder för valpar i mindre förpackning.
Det optimala hade varit ett färskfoder som säljs i 150 g burkar där man behöver ge så lite som möjligt i mängd…
Torrfodret fick jag med mig från uppfödaren. Funderar på att pröva med annat märke, Taste of the wild eller liknande, men vill egentligen helst ge färskfoder … sen är ju det viktigaste såklart att hon äter.
(Sen att jord, gräs, andra djurs avföring, skräp osv är jättegott och gärna ska konsumeras i stora mängder är en annan sak … men direkt husse sätter fram något som det står ”hundmat” på så är det förgiftat…)