Bozita robur valp åt hon hos uppfödaren och jag bytte efter två veckor ungefär. Sen har hon ätit nordic bas och i söndags gick jag över till voh på upf inrådan. Jag vill egentligen inte byta från nordic efter som att hon äter det ( ) och vill helst bara komplettera det fodret så det funkar.
Och tro mig, tålamod finns men det är ungefär som när jag till vänner med hund sagt att hon inte äter voh och kontrar med att alla hundar äter voh, ge det tid. 300 g på 4 dagar och en viktuppgång på 300 g sedan måndag förra veckan gör mig inte så sugen på att vänta tills hon börjar äta därav gick jag tillbaka till nordic imorse och kommer fortsätta ge det om jag inte måste byta men nu fick jag tipset om standart och det lät precis som det jag undrade om
Hon är pigg, har aptit, är kräsen. Hade hon inte vart pigg, visat smärta vid visitering av buk, vart lös i bajset eller nått annat som påvisar sjukdom hade jag åkt tidigare men jag tror verkligen bara det handlar om att hon inte äter och att det skiftats en del o fodret och utav den anledning halkat efter (nu väger hon iof mest av alla i hela kullen och hon är inte mycket underviktig men har inte "råd" att svälta ut henne).
Första två veckorna med nattliga kräkningar gjorde ju att hon tappade i hull, upplever att den undervikten inte ökat utan att hon inte hämtat hem sig sedan det
Det blev långt, förlåt
Jag känner att jag alltid skriver långt själv så jag älskar när nån annan gör det
Härligt att höra att hon mår bra, då kan ni ju söka kunskap och fundera i lugn och ro
När jag bytte ut Robuz som min fått hos uppfödaren så slutade han fisa så självklart är rätt foder superviktigt.
Lycka till i foderdjungeln!