I vilket perspektiv är TS inte kund hos Hässleholm? De har tagit pengar av henne för att utföra ett "arbete". Eller tror du att hon ljuger om det?
Du silar nog hår nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I vilket perspektiv är TS inte kund hos Hässleholm? De har tagit pengar av henne för att utföra ett "arbete". Eller tror du att hon ljuger om det?
Jag är nyfiken på citationstecknen.Du silar nog hår nu.
Jag är nyfiken på citationstecknen.
Nej, i vilket perspektiv är TS "kund"? Du skriver om flera perspektiv och jag förstår inte vad du menar. Hon har vänt sig till ett företag för att få en tjänst utförd och hon har betalt vad de begär. Jag kan inte se några citationstecken i hennes relation till företaget.Du har svar i tidigare inlägg .
Nej, i vilket perspektiv är TS "kund"? Du skriver om flera perspektiv och jag förstår inte vad du menar. Hon har vänt sig till ett företag för att få en tjänst utförd och hon har betalt vad de begär. Jag kan inte se några citationstecken i hennes relation till företaget.
Ja alltså jag blev så himla chockad när jag fick deras mejl då jag enbart hade diskuterat dom här inne. Inget alls varken på Facebook eller Instagram.
Det ändrar inte det faktum att hon var kund och inte "kund" till veterinären.Ok uppenbarligen har vi helt olika perspektiv på ämnet.
För mig handlar det om detta. Och att det är allas rättighet att säga upp ett vidare samarbete inkl via Mail, där förtroendet kund-leverantör upplevs vara förbrukat, för allas bästa.
Fast även om man är kund så kan man inte tvinga sig till ett samarbete.Det ändrar inte det faktum att hon var kund och inte "kund" till veterinären.
I och med att man påbörjat behandlingen kan man hävda att man har ett underförstått avtal med vårdtagarens matte att slutföra den uppgift man tagit på sig. Om man då önskar dra sig ur avtalet så sker det på sedvanligt sätt - dvs man kan inte ta betalt eftersom man inte har levererat och man kan bli ersättningsskyldig för eventuella kostnader som uppstått för motparten i samband med att man brutit avtalet. Man kan välja sina kunder - men finns det ett avtal är detta dyrt. Har man tagit emot pengarna kan man svårligen välja bort kunden.Fast även om man är kund så kan man inte tvinga sig till ett samarbete.
Sedan tycker jag inte om uttrycket kund här, inte heller när man använder det inom sjukvården. Det ger intrycket av att man kan har rätt till vård (tjänster) så länge man betalar. Och så tycker jag inte det ska vara. Veterinärer ska kunna neka att utföra ingrepp som är oetiska t.ex.
Absolut! Det är inte försvarsbart.Oavsett hur illa de än har skött hanteringen efteråt så är det förbannat dåligt att de inte följde TS önskan att låta valpen somna in på operationsbordet istället för att behöva avlivas efteråt.