Störiga saker vi stör oss på, del 36.

På mig själv, jag älskar mina barn men mina barn är födda oktober, november, december och mars inklusive jul vilket inte är så genomtänkt :cautious: Och innan någon stör sig på att jag stör mig på denna skeva fördelning så är det med glimten i ögat eftersom detta halvår är dyrt med alla inköp som ska göras
 
Tack! :heart och nu hittade jag det! Jag läste det och tänkte "det ska jag se" och så läste jag något annat och skulle leta upp det på SVTplay och väl där såg jag ut som ett fån för jag kom inte på något om det. :o
Det var jag som tipsade om programmet. Hoppas att du gillar det :) !
 
Stör mig på att jag var till njurmottagningen idag. De kunde inte heller förklara varför jag mår så dåligt som jag gör. Det är ett mysterium.

Frågade läkaren om jag skulle pressa mig till att göra saker jag eg inte tycker att jag orkar och hon gav klartecken.
 
Senast ändrad:
Hämtade nyss ett brev ur min postlådan från Försäkringskassan om att arbetsgivaren har skickat in om min sjukanmälan, så nu kan jag sjukanmäla mig. Vet inte hur det fungerar eftersom jag inte är sjuk hela tiden och därmed inte vet när ens jag ska sjukanmäla mig? när har de räknat ifrån och allt det där liksom, ingen aning. Jag är sjuk en dag och så jobbar jag och så har det skett två gånger i veckan den senaste tiden, dock sjuk sedan i fredags. Tur jag ska jobba i morgon så jag kan be om hjälp med mitt papper... och inte är det bara att sjukanmäla sig till FK utan sjukintyg? Tycker det saknas lite info.
 
Försöker komma fram till arbetsförmedlingen och det enda jag får är "du har inte angivit något personnummer, försök igen" trots att jag knappar in för fulla muggar... Ringde försäkringskassan precis innan, då gick det hur bra som helst. Minns när jag höll på att kasta telefonen genom fönstret när jag skulle fram till mitt fackförbund, då var jag tvungen att använda pojkvännens telefon O_o:confused:
 
Försöker komma fram till arbetsförmedlingen och det enda jag får är "du har inte angivit något personnummer, försök igen" trots att jag knappar in för fulla muggar... Ringde försäkringskassan precis innan, då gick det hur bra som helst. Minns när jag höll på att kasta telefonen genom fönstret när jag skulle fram till mitt fackförbund, då var jag tvungen att använda pojkvännens telefon O_o:confused:
Försöker använda chatten istället:
1727335043470.png
 
Jösses! Byt jobb! (Jag vet att det inte är så enkelt men vilken sjuk arbetsplats du verkar vara på.)
När jag hittar huset med stort H att köpa så blir det nog jobbyte samtidigt, tills dess kör jag på om inget oförutsett inträffar. Trivs ändå bättre här än jag någonsin gjort på ett jobb (säger en del om tidigare arbetsplatser kanske. 😅) och eleverna är ju för det mesta fantastiska.
Finns mycket bra också, men ledningen är ju inte optimal… 🫠
 
Stör mig på att internet är borta, antingen akut eller enligt viss uppgift planerat. Vore det planerat hade det varit trevligt med info om det, som användare till nätägare fått men inte vi som köper tjänstem via andra företag?
Det försvann 21.49 ikväll och beräknas vara fixat på tisdag lunch.
Det ska regna 30mm imorgon så jag hade äntligen tänkt spendera hela dagen online..
 
Jag stör mig IGEN på medicinburkar som är större än vad som behövs, dvs mer plast. Och nej, det finns ingen annan dos som påverkar. Dvs detta är den enda förpackningen. Och jag har ett par mediciner till där detta gäller. Exemplet här är en femtedels fylld burk.
 

Bifogade filer

  • 20240927_002417.jpg
    20240927_002417.jpg
    142,3 KB · Visningar: 31

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 034
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 552
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 429
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 671
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp