Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Var inställt på att jobba idag efter samtal från chefen igår. Går upp tidigt och duschar mm. Och väntar på att kollega ska höra av sig.
Så blir det inget idag. Istället flyttat till nästa vecka.
Känns småstörigt på något sätt när jag var inställd på att åka iväg.
Samtidigt känns det skönt o slippa gå ut i regnrusket och vara hemma istället. :angel:Både pga det varit mycket i veckan och så kan jag fortsätta med det jag egentligen först hade planerat för idag.
Så får bli myskläder istället för arbetskläder. :D
 
Nu stör jag mig på att jag inte vet om era reaktioner är pga att ni håller med mig eller om ni tycker att jag är orimlig. 🤔😅
I min värld är det för det första orimligt att chefen tycker att du ska ta hand om vikariens gnäll. Chefen är ju chef bland annat för att ta hand om gnäll.

Och extra orimligt att det ska ske utanför arbetstid. Igen utgår jag från mig själv, om jag, ombedd av arbetsgivaren, gör något extra utanför ordinarie arbetstid, då är det övertid och jag får ersättning för det.
 
Blir galen på en grej jag ska bygga ihop på jobbet.
Det snurrar så jag får inte i muttern (vissa funkar bra) och när jag fått på muttern så måste jag slå fast plåten för den passar inte helt 100 på plastsidan och jag får ont i hand/armar. Jävla grejer från kina som ska vara så mycket billigare men blir det verkligen billigare med personal som får ont?
 
Städfirman som flyttstädar mitt hus inför tillträdet på tisdag. Jag fick fakturan i Kivra igår men ingen har meddelat om de är klara och var nyckeln i så fall befinner sig :cautious:
Ska jag verkligen behöva ringa och fråga?
 
IMG_0136.jpeg


Vet inte om jag stör mig eller blir sugen på att smaka…?? :confused: :dO_o
 
Jag är glad över att störningen över mina hörisar inte längre är så jobbig störning. kostar mig 1600 kr för en ny men båda måste bytas ut eftersom de inte har min sort längre. Det är beställt och jag kommer få olika färger- en rosa och en blå så jag ser skillnad på dem. Störningen är att det är några veckor dit, ska ju göras och ställas in osv också först. Men ja, lite lättare hjärta. :)

Har dock varit hos sjukgymnasten och har ont i ryggen, hade lite redan innan besöket men har ännu mer nu, gräsligt! :(
 
Nei hör ni nu. Om man ska köra "jag fick den här den är helt säkert härifrån men den passar inte min inredningsstil kan jag få lämna tillbaks den utan kvitto" grejen, då får man faktiskt se till att:

1. Du har rensat bort stearinresterna sedan du använde ljusstaken.
2. Du dammat av den, då du förvarat den på vinden det senaste året eller så.
3. Det inte har gått så lång tid sedan du köpte grejen att den utgått ur sortimentet och kassasystemet inte känner igen den.

:meh:
 
Grannens systerdotter har varit på mig två ggr att hon ville köpa mitt hus, sen varit på mäklaren och fiskar och även om jag känt att jag vill ha mer så tänkte jag att ok, jag släpper mitt älskade hus och blir klar med allt, nu när jag sagt ok så ska de tänka på saken?! :banghead:

Jag hälsade mäklaren att om de tänker sänka eller omförhandla så går vi vidare med försäljningen och de har bränt sina broar. Om jag får samma bud av någon annan eller i sämsta fall lägre, så kommer jag välja en annan köpare. 😡
 
Att jag inte kan hålla tätt
Iom marknad i helgen så är det ju massor av folk och annat och hunden fick lite spel.
Så hon ryckte till i kopplet och då var det kört..
Det rann bredvid skyddet.
När ska jag nån gång få en läkare som faktiskt inte bara ger mig knipövningar som inte längre fungerar ?
 
Att jag inte kan hålla tätt
Iom marknad i helgen så är det ju massor av folk och annat och hunden fick lite spel.
Så hon ryckte till i kopplet och då var det kört..
Det rann bredvid skyddet.
När ska jag nån gång få en läkare som faktiskt inte bara ger mig knipövningar som inte längre fungerar ?
gå till en kinesisk akupunktör.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 034
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 552
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 429
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 671
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp