Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Grannarna har fest igen.
Igår med.
Snart kommer fylledansen igång.
Satan vad de stampar.
Och dålig musiksmak med.
Så nu leta rätt på öronproppar.
Grannar.......................
:rage: ungarna i en lägenhet ovanför bankar på fönstret till klädkammaren (där jag har mitt sovrum) varje gång de går förbi och varje gång de sitter i trappan och leker... jag har en svart skiva med kinesiska tecken och en ljusslinga runt för att mörklägga och för att helt enkelt dölja insyn, men funderar på att sätta en helt annan bild istället. En riktigt äcklig zombie kanske, personer från The Walking Dead med sina vapen eller något annat. Barnen beter sig lite grann som om de äger allt här, inklusive min lägenhet, min altan osv, bankar i fönster och väggar när de går förbi, slänger saker på huset, slänger sina leksaker utanför min ytterdörr på trallen...
 
Lastat och kört skräp både igår och idag, trodde jag skulle hinna klart men allt tar sån tid när jag ska göra allt själv. Skjutsade mamma till tåget, kopplade släpet och började släpa på vinterdäcken och verktygslådan jag fick när jag flyttade hemifrån för 100 år sedan, snart. Vad händer, jo. Det börjar regna, dragit in gräsklipparen i friggan och skyndade mig att plocka äpplen men gav strax upp. Hann smaka på vindruvorna som var fantastiskt goda, men nu orkar jag inte ge mig ut i regnet och mörkret mer för att plocka några att ta med mig. :(

Trött, ställt klockan på 02:30 och hoppas på ta mig iväg tidigt, bara jag lyckas fånga Wilma och stoppa henne i buren. 😾

Ett plus med att flytta, du kommer inte hitta mer döda möss. Stackars Wilma 😾
 
Kanske denna är skrämmande nog för ungarna?:devil:
Det är ju halloweenmånad...
69j33op011s11.jpg
 
Grannar.......................
:rage: ungarna i en lägenhet ovanför bankar på fönstret till klädkammaren (där jag har mitt sovrum) varje gång de går förbi och varje gång de sitter i trappan och leker... jag har en svart skiva med kinesiska tecken och en ljusslinga runt för att mörklägga och för att helt enkelt dölja insyn, men funderar på att sätta en helt annan bild istället. En riktigt äcklig zombie kanske, personer från The Walking Dead med sina vapen eller något annat. Barnen beter sig lite grann som om de äger allt här, inklusive min lägenhet, min altan osv, bankar i fönster och väggar när de går förbi, slänger saker på huset, slänger sina leksaker utanför min ytterdörr på trallen...
fattar inte varför de kan bo kvar?
 
Mina hyresvärdar har haft 3 störningar sen åker de ut.
Men det är barn som stör, mest. Barn "kan man inte klaga på" generellt tydligen. Speciellt inte när folk inte pekar ut dem alla gånger heller. Det heter "barn i området" många gånger när något händer tyvärr. Jag har själv svårt att peka ut vem alla ungar tillhör, men just vissa vet jag vem är dock. Träffar fastighetsskötarna på onsdag och lämnar klagomål på ungarna då. Nu vet jag inte exakt vem dessa ungar är, dock bor det två familjer här ovanpå varav ungarna i den ena är ordentliga... Men det krävs ju bevis, utan bevis kommer man inte långt heller.
 
Men alltså det här med reklam. Tittar på TV4play och stör mig sjukt mycket på de löjliga reklamerna. Hur står folk ut med fjantet? Så har det väl inte alltid varit? De är så ofantligt barnsliga, löjliga, fjantiga.
 
Det här har stört mig sedan gårdagen men visst travfolk. Igår var det SM-dag samt V75 på Åbytravet och i montéloppet startade en äldre veteran som såg VÄLDIGT sliten och oren ut i sitt rörelsemönster, en del reagerade på att han visade hälta och ryttarinnan sade att han 'bräckte ned totalt' samt att hon trodde att hon skulle behöva ta upp och ur honom ur fältet med ett varv kvar. Hästen visade enorm skalle och blev mirakulöst nog tvåa i loppet men belades med startförbud för orent trav efteråt.

Och de som stör mig är de som går till mothugg mot de som är stating the obvious, att klass slog form och att hästen nog inte borde ha startat, därför att de vill skydda hästens tränare till varje pris, detta även om de drar ned diskussionen till sandlådenivå och på bekostnad av hästens välbefinnande. Jag har ingenting alls emot hästens tränare men hästen måste i min filosofi alltid vara den som är mest skyddsvärd. Igår blev allt förutom resultatet på pappret bara fel och det går att konstatera utan att dreva emot tränaren. Så länge det finns personer som sätter spelet framför sporten och tycker att namnet på tränaren avgör hur mycket avkall man kan göra på hästens välbefinnande så har vi sannerligen att göra. :cautious:
 
Skaffat ny telefon och är i stort sett nöjd, MEN på fb så har det börjat komma förslag på grupper när jag går in i kommentarerna. :arghh::banghead: Hur får man bort skiten?!

Screenshot_20240929_081208_Facebook.jpg
 
Det här har stört mig sedan gårdagen men visst travfolk. Igår var det SM-dag samt V75 på Åbytravet och i montéloppet startade en äldre veteran som såg VÄLDIGT sliten och oren ut i sitt rörelsemönster, en del reagerade på att han visade hälta och ryttarinnan sade att han 'bräckte ned totalt' samt att hon trodde att hon skulle behöva ta upp och ur honom ur fältet med ett varv kvar. Hästen visade enorm skalle och blev mirakulöst nog tvåa i loppet men belades med startförbud för orent trav efteråt.

Och de som stör mig är de som går till mothugg mot de som är stating the obvious, att klass slog form och att hästen nog inte borde ha startat, därför att de vill skydda hästens tränare till varje pris, detta även om de drar ned diskussionen till sandlådenivå och på bekostnad av hästens välbefinnande. Jag har ingenting alls emot hästens tränare men hästen måste i min filosofi alltid vara den som är mest skyddsvärd. Igår blev allt förutom resultatet på pappret bara fel och det går att konstatera utan att dreva emot tränaren. Så länge det finns personer som sätter spelet framför sporten och tycker att namnet på tränaren avgör hur mycket avkall man kan göra på hästens välbefinnande så har vi sannerligen att göra. :cautious:
Jag stör mig mer på de som bara satte 10 dgr startförbud. Det betyder ingenting då man oftast inte startar tätare än så oavsett.
 
Stör mig på min bristande ork, mitt molvärkande huvud och på att gräsklipparen bestämt sig för att ta vintervila redan nu.

Samt på min föraskade dator som använer engelsk ordbok och makerar i princip all text med rött. Har ställt in alla ställen jag hittat på svenska men tror att det är engelsk windows som är installerad.
Ser inte stavfel och feltryckningar lika lätt, så min text blir gräsligt felstavad.
(fick datorn i present av avkomma. Beg. speldator med massor av minne)
 
Mobiltelefonisäljare. Dessa muterade amöbor ur evolutionens rövhål.

Ett par närstående till mig, i 90-årsåldern, gick till stormarknaden för att handla mat i veckan. De fixar det, med rollatorer. Nu visar det sig att nåt bakåtkammat pikéklätt jävla as krängt på dem två mobiltelefoner, en padda, en laptop(!) och varsitt "trygghetslarm" med oerhört oklar reell funktionalitet. Till månadsbetalning á ett antal tusenlappar, som gudarna skall veta behövs bättre till mat och basala behov.

Visst finns det lagstadgad ångerrätt. Men det förutsätter förstås insikt om att den behöver utnyttjas - vilket i sin tur kräver att åldringarna erkänner för sig själva att de blivit pålurade en hel hög med dyra grejor som de varken behöver eller har förutsättningar att faktiskt använda. Vilket förstås känns plågsamt skamligt.

Störning beskriver inte en bråkdel. Jag föraktar slöddret nåt utomjordiskt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 039
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 565
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 453
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 682
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp