Störiga saker vi stör oss på, del 36.

Möss! Och otäta gamla hus.
Igår tog jag en som tagit sig in i uthuset och börjat smaska på mina äpplen som väntar på mustning. Nyss öppnade jag skåpet under vasken i tvättstugan och vad sitter ovanpå soppåsen om inte en mus?!

Ren tur att jag hann smälla igen skåpet innan den hoppade ut på golvet. :nailbiting:
 
Lastat och kört skräp både igår och idag, trodde jag skulle hinna klart men allt tar sån tid när jag ska göra allt själv. Skjutsade mamma till tåget, kopplade släpet och började släpa på vinterdäcken och verktygslådan jag fick när jag flyttade hemifrån för 100 år sedan, snart. Vad händer, jo. Det börjar regna, dragit in gräsklipparen i friggan och skyndade mig att plocka äpplen men gav strax upp. Hann smaka på vindruvorna som var fantastiskt goda, men nu orkar jag inte ge mig ut i regnet och mörkret mer för att plocka några att ta med mig. :(

Trött, ställt klockan på 02:30 och hoppas på ta mig iväg tidigt, bara jag lyckas fånga Wilma och stoppa henne i buren. 😾
Wilmas störning: Matte, den baksluga jäkeln, lurade mig med en tom matpåse och högg mig sedan i benen så jag inte kunde klösa mig fri innan hon stoppade mig i buren. Brorsan den dummern kom för att se vad som stod på och åkte in i buren med mig, sen satt vi instängda i 12 timmar! 🙀😾

De dumma hundarna fick minsann komma ut och kissa, men fick vi någon kattlåda? Nej. Sista gången jag dödar möss åt henne, hon har inte ens vett att uppskatta gåvorna den dumma mänskan. Antingen slänger hon ut liken eller så blir de kremerade i kaminen. Varför kan hon aldrig lära sig att jaga själv? 😿
 
Trillade med cykeln för en timme sedan eller så. Var på väg ned till återvinningen och föll på en hel påse krasade glasflaskor så det hade kunnat gå värre, men jag tog mig in på närmsta butik och de gav mig ett par antiseptisca vipes och plåster.
Grejen är att knät inte var vackert men jag pallar varken att titta på det ordentlig eller tvätta det själv, så jag får vackert vänta till imorgon och gå till vårdcentralen. Så jävla fånigt. Jag är ju inte tio år längre... (även om mina knän ser ut så ganska ofta. 😅 ). Det blöder dessutom redan igenom plåstret, så jag tror jag sätter plåster på plåstret och håller tummarna.
 
Föreställ er;

Klockan är ungefär 06. Du har kört tåg i sex och en halv timme, hela natten. Det är mörkt och mysigt såhär års. Du kör in i en tunnel, dunkel och rätt lång. Det kurvar lite precis innan tunnelmynningen, och när det rätar ut och precis när du lämnar tunneln bakom dig ser du den. Skyltjäveln. Du blir blästrad i ögonen av det blåa neonljuset, skarpt mot mörkret runt omkring. Den är stor, den är ful, den är visuellt högljudd. Den är inte riktad mot den närmsta bilvägen. Den är inte dubbelsidig och avsedd för pendlarna på tågstationen bakom den. Den är riktad mot tågtunneln. Den är till för dig. Din, bara din. Vad står det på denna monstruösa skapelse då? Något som är till nytta i din tjänstgöring? Nej. Är det då åtminstone något vacker? Något tänkvärt eller filosofiskt? Nej. Det är nonsens. Rotvälska. Fyra ord som aldrig borde satts ihop. I kursiv stil från Word anno 1995 står den där. Skamlös. Husums slogan. "Inga blånagla oklädd idag". Du blir rasande. Förmodligen oproportionerligt arg men det kan inte hjälpas. Två ynkliga sekunder senare har du passerat den. Dina ögon är befriade. Den är borta ur synfältet, men inte ur minnet. Aldrig ur minnet.
 
Föreställ er;

Klockan är ungefär 06. Du har kört tåg i sex och en halv timme, hela natten. Det är mörkt och mysigt såhär års. Du kör in i en tunnel, dunkel och rätt lång. Det kurvar lite precis innan tunnelmynningen, och när det rätar ut och precis när du lämnar tunneln bakom dig ser du den. Skyltjäveln. Du blir blästrad i ögonen av det blåa neonljuset, skarpt mot mörkret runt omkring. Den är stor, den är ful, den är visuellt högljudd. Den är inte riktad mot den närmsta bilvägen. Den är inte dubbelsidig och avsedd för pendlarna på tågstationen bakom den. Den är riktad mot tågtunneln. Den är till för dig. Din, bara din. Vad står det på denna monstruösa skapelse då? Något som är till nytta i din tjänstgöring? Nej. Är det då åtminstone något vacker? Något tänkvärt eller filosofiskt? Nej. Det är nonsens. Rotvälska. Fyra ord som aldrig borde satts ihop. I kursiv stil från Word anno 1995 står den där. Skamlös. Husums slogan. "Inga blånagla oklädd idag". Du blir rasande. Förmodligen oproportionerligt arg men det kan inte hjälpas. Två ynkliga sekunder senare har du passerat den. Dina ögon är befriade. Den är borta ur synfältet, men inte ur minnet. Aldrig ur minnet.
:confused: Vad betyder det ens?
 
Stör mig på designat asymmetriska kundtjänster - ska man teckna abonnemang eller lägga till produkter är det generösa öppettider och snabb service med väldigt kort kötid om ens någon och e-post möjlig utan problem. Ska man ta bort eller säga upp så är det begränsade tider, ingen möjlighet med e-post och mycket färre mottagare av samtal så kötiden blir lång.

(Nu är Boxer i alla fall uppsagt efter 40 minuters telefonkö och 329 riksdaler i månaden försvinner i utgift.)
 
Stör mig på designat asymmetriska kundtjänster - ska man teckna abonnemang eller lägga till produkter är det generösa öppettider och snabb service med väldigt kort kötid om ens någon och e-post möjlig utan problem. Ska man ta bort eller säga upp så är det begränsade tider, ingen möjlighet med e-post och mycket färre mottagare av samtal så kötiden blir lång.

(Nu är Boxer i alla fall uppsagt efter 40 minuters telefonkö och 329 riksdaler i månaden försvinner i utgift.)
Tack för påminnelsen, jag måste avsluta mitt bredband idag. Och även här måste jag ringa :banghead:
 
Min granne fortsätter att mata ekorrarna🤬

Pratade med henne i början av augusti och det var lugnt ett tag, men nu har hon kommit igång rejält. Förut la hon oftast maten på ett bord på balkongen, nu har hon börjat lägga den på fönsterblecket i det enda hörn som inte syns från mig. Men antingen sticker brödbiten ut och syns ändå, eller så avslöjar smulor och ekorrskit henne. De senaste dagarna har hon lagt kex på bordet igen som finns kvar tidigt på morgonen men som sen är borta. Jag gissar att hon tar bort dem när solen är uppe ordentligt och hoppas att ingen hunnit se.

Jag vill verkligen inte skvallra för värden men nu måste jag få stopp på detta. Jag har fått ställa in mina tomatplantor i köket för att ekorrarna inte ska äta upp allt. De gräver upp mina balkonglådor.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 039
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 567
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 460
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
128 694
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp