Inte våran heller.Det gör inte min bil.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte våran heller.Det gör inte min bil.
Men jag vet ju att våran ena har det och det är värdelöst. Reagerar på gatlysen eller hus tex.
Hur vet du att de bländar av/slår på manuellt?Jag håller inte med. 90% av de som slår på och av manuellt slår på ljuset alldeles för tidigt och bländar mig som mötande förare på ett livsfarligt sätt.
Eftersom de slår på innan de passerat mig, snarare precis innan vi möts. Så gör inte ett automatiskt helljus.Hur vet du att de bländar av/slår på manuellt?
De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara är halvljus (vill inte ens veta hur helljusen är ), och kan inte för mitt liv förstå hur det är lagligt med så skarpa lampor. Om jag som ung, frisk person med utmärkt syn tycker att de är störande vill jag inte ens veta hur de påverkar äldre personer. Det känns faktiskt riktigt läskigt!
Jag förstår fortfarande inte (precis som varje gång diskussionen om automatiska helljus dyker upp) hur man i en mötande bil kan avgöra om personen i bilen bländar av/inte bländar av själv eller om det är automatiskt.
Det gör varken min eller sambons bil.Men jag vet ju att våran ena har det och det är värdelöst. Reagerar på gatlysen eller hus tex.
Kan bara hålla med, man slår på helljuset igen tidigast när man är mitt för mötande bil alltså passerat förarplatsen, inte när man precis kommer ur mötande bils ljuskägla. Jag har fö. aldrig haft en bil med automatisk avbländning och den jag har nu där får man använda vänsterfoten, strömbrytaren sitter nämligen på golvet.Jag håller inte med. 90% av de som slår på och av manuellt slår på ljuset alldeles för tidigt och bländar mig som mötande förare på ett livsfarligt sätt.