Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Denna förbannade jävla hosta, jag blir tokig! Har fått skjuta upp ena kattens veterinärbesök en vecka och allt fix och julbak blir inte av heller i nuläget. Kommet jag ens få fira nån jul i år?! :arghh:
Förstår dig! Hostar också som en tok, verkar aldrig gå över :arghh: Verkligen skitjobbig hosta

Denna förbannade jävla hosta, jag blir tokig! Har fått skjuta upp ena kattens veterinärbesök en vecka och allt fix och julbak blir inte av heller i nuläget. Kommet jag ens få fira nån jul i år?! :arghh:
Ifjol hade dottern och jag en vidrig hosta som räckte i 3, 4 månader. Den var så hemsk att jag bitvis inte kunde få åt mig andan - lite som när man fått en kallsup och en reflex i luftstrupen stänger till så man inte kan andas in (vatten). Inga prover kom med nån förklaring; en slags akut bronkit var allt de kunde säga. Eländet avtog så småningom, gradvis, men det tog som sagt tid. En vän till oss har samma elände just nu. Det enda som hjälpte oss att ens sova (sittande!) om natten var Cocillana, receptbelagd…..

Är lika här, har hostat sedan slutet av oktober!

Ifjol hade dottern och jag en vidrig hosta som räckte i 3, 4 månader. Den var så hemsk att jag bitvis inte kunde få åt mig andan - lite som när man fått en kallsup och en reflex i luftstrupen stänger till så man inte kan andas in (vatten). Inga prover kom med nån förklaring; en slags akut bronkit var allt de kunde säga. Eländet avtog så småningom, gradvis, men det tog som sagt tid. En vän till oss har samma elände just nu. Det enda som hjälpte oss att ens sova (sittande!) om natten var Cocillana, receptbelagd…..

Fy fan vad bedrövligt! Här är det bra mycket lindrigare och har hållit i sig i drygt en vecka bara.

Lindex stör mig. Köpte två varor och de drog min bonuscheck på 50kr. Allt gott helt okej. Men så hittade jag en finare vara i en annan butik och valde att returnera den ena varan men jag får inte tillbaka hela summan på vad den kostade utan de har dragit av 16kr för bonuschecken så i min tanke har jag nu indirekt betalt 16kr på en vara jag lämnat tillbaka med min bonuscheck. Det känns faktiskt inte okej.

Lindex stör mig. Köpte två varor och de drog min bonuscheck på 50kr. Allt gott helt okej. Men så hittade jag en finare vara i en annan butik och valde att returnera den ena varan men jag får inte tillbaka hela summan på vad den kostade utan de har dragit av 16kr för bonuschecken så i min tanke har jag nu indirekt betalt 16kr på en vara jag lämnat tillbaka med min bonuscheck. Det känns faktiskt inte okej.
Även hm gör sådär..

Förstår att det är störigt, men tyvärr tror jag att det är ganska vanligt..

"Ej igång så provridning är ej aktuellt" i saluannonser för hästar.

Missförstå mig inte - jag kan absolut förstå att en inte vill att hur många som helst ska provrida en unghäst som med knapp nöd är inriden, typ. Men en häst som beskrivs som genomsnäll, riden i alla gångarter både på ridbana och ute, trygg och "aldrig varit några problem att bara sadla och sitta upp efter vila" - nog borde väl en seriöst intresserad köpare kunna få provrida lite kort, åtminstone för att se att hästen inte flyger i luften när en sitter upp? Eller att säljaren kan visa hästen lite kort iaf?

Jag kanske är fånig, och vi är alla olika. Och som sagt, jag kan absolut förstå i vissa situationer - det är ju trots allt levande djur. Men det får mig att dra öronen åt mig lite, faktiskt, när det gäller vuxna hästar.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 413
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 367
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
594
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 795
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svensk vatten - är det SÅ gott?
  • Hönstråden II