Störiga saker vi stör oss på, del 37.

I förrgår vid 16-tiden: -Fasen, det är jätteviktigt att vi får iväg det här PM:et till [en verksamhetschef] i morgon, inför en viktig dragning. Snubbelfot måste kolla igenom och kommentera/komplettera innan det går iväg.

I förrgår mellan 16 och 18: Jag läser, vrider och vänder, korrigerar och kompletterar.

I går morse: Alla inblandade nöjda med justeringarna.

För tio minuter sedan: "Hej Snubbelfot, det var litet stressigt igår så jag hann inte föra in dina justeringar i den slutliga versionen. Mvh NN"

Jag stör mig på att närmsta vägen mot alla mitt bvc och mina föräldrar går antingen över skolgården på ortens högstadium eller på en lerig gångväg runt nämnda skola. Vilket inte varit så jefla lerigt om det vore en vettig vinter.

Barret kikar ut från sitt gömställe där hon har kurat sedan julgranssäsongen påbörjades, barrträd som hon är, för att frustrerad beklaga sig över varför det ska vara en sån djungel att hitta bra sadelgjordar i rätt längd utan att ruinera sig... som om sadeldjungeln inte var nog, tillbehörsdjungeln är nästa steg i processen att inte ha råd med något annat... morr

Mina vikarier tar sönder saker och säger inte till mig 😅 utan lämnar bara av det på vagnen..
1000070226.webp

Jag brukar fråga sambon "ska vi göra A eller B?"
"Ja, det blir bra".

😑😑😂
Fördelen med att bo själv. Känner så igen mig å har kompisar som bor med folk som svarar jag bryr mig inte å så hamnar dom på att planera middag varje gång, å då vill min kompis få med middagar som den andre personen vill ha.

Själv när jag har bestämnings svårigheter skickar jag ett meddelande till en kompis så får jag svar vilket alternativ jag ska ta. Underhållande att det fungerar bättre.

Jag uppskattar i det stora hela barmark och ett par plusgrader på vintern då livet blir både billigare och enklare då men nu har det verkligen vräkt ner regn och delar av hagen har förvandlats till gyttjepöl.
Stör mig alltså på stora mängder regn.

"Nu ligger ditt paket i din postlåda. Hoppas du blir nöjd."

Det är exakt en månad sedan Bokus makulerade ordern och betalade tillbaka pengarna. För att fraktbolaget inte gav någon respons på mina meddelanden, efter att de helt felaktigt påstått att namnet inte finns på adressen.

Nej, jag är inte särdeles nöjd. ;)

Efter 45 minuters cyklande i spöregn, med 10 minuters cykelväg kvar till kontoret, började cykeln kännas konstig. Stannade. Punktering. PÅ BÅDA DÄCKEN. 🫠

Fanns tack och lov en cykelverkstad inom en kilometer från punkteringen som skulle öppna precis då, så jag tog med cykeln dit och lämnade in den för slangbyte på båda däcken. Ingen kollektivtrafik gick bra till jobbet, så det tog sedan ytterligare 40 minuter att ta sig till jobbet. 🫠🫠

En timme sen till jobbet. Tog ingen lunch och fick sedan sluta tidigare för att kunna hämta ut cykeln innan verkstaden stängde. 45 minuters promenad till verkstaden för att hämta ut cykeln, och sedan ca 50 minuters cykeltur hem. 🫠🫠🫠

Jag ska leta punkteringsfria vinterdäck på mellandagsrean.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 412
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 367
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
594
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 795
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • ChatGPT
  • Sytråden del 4