Störiga saker vi stör oss på, del 38

Nu har jag blundat så länge med det dåliga ögat att det andra ögat känns värre. Får nog lägga undan småskärmarna och vila ögonen istället.

Måste folk vara fulla då de kommer för att handla? Och om de nu måste det, måste de då fråga en massa frågor, ibland gång på gång, då de inte förstår svaren pga promillehalten?
Ja ja, jag vet att det är fredag. Och jag stör mig på att jag stört mig på mitt jobb orimligt många gånger den här veckan :cautious:
Jag har fördelen att om mina kunder är fulla så måste jag tillse att dom inte handlar och får visa ut dom ur lokalen! :banghead: vilket inte är så lätt iofs alla ggr

Vissa hotell har sängarna så för att kunna ha det både som ett rum med dubbelsäng och som ett rum med två enkelsängar
Precis, och sängarna sitter rimligtvis ihop med både en kardborresöm mellan madrasserna samt en metallhake mellan baserna - sedan har man en fullstor bäddmadrass ovanpå!
Det får gå gode vilt till innan man ramlar ned emellan kan jag lova! ;)

:angel::angel::angel::angel:

Fast det är klart sängarna satt nog inte ihop så som du skrev ovan. :D:p
Iså fall skulle jag bli gode imponerad! Bara för att få isär kardborren måste jag liksom stå på knä på ena madrassen och dra upp den från den andra, men även med mindre säkerhetsåtgärder måste det ju vara värt en badge av något slag. :D

Precis, och sängarna sitter rimligtvis ihop med både en kardborresöm mellan madrasserna samt en metallhake mellan baserna - sedan har man en fullstor bäddmadrass ovanpå!
Det får gå gode vilt till innan man ramlar ned emellan kan jag lova! ;)
Jag har sovit på flera ställen med mycket mindre rejält sammansatta sängar... och 2 enkelbäddmadrasser. Tror visserligen det var utomlands 😅

Jag har sovit på flera ställen med mycket mindre rejält sammansatta sängar... och 2 enkelbäddmadrasser. Tror visserligen det var utomlands 😅
Är det nu jag ska teaterviska att jag är utomlands? :D

Nej, skämt åsido finns det säkert både bättre och sämre lösningar men ur affärsperspektiv och för att till fullo kunna nyttja rummen förstår jag helt och hållet att det är så många hotell funkar. Dubbelrummen vi har (som alltså har dubbelmadrass och inte kingsize, och därmed inte är delbara) är ju bara säljbara till ett visst klientel och väldigt begränsade. De står därför oftare tomma eller kan bara husera en gäst under konferenser... till exempel. :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 662
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 819
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 381
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
634
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit